استانداری کانون التهابات نباشد
استاندار سابق لرستان گفت: تمام تلاش ما این بود که استانداری کانون و صادر کننده التهاب به بیرون نباشد که این کار را در انتخابات و اغتشاشات انجام دادیم. موسی خادمی، امروز دوشنبه ۱۲ مهر، در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار
استاندار سابق لرستان گفت: تمام تلاش ما این بود که استانداری کانون و صادر کننده التهاب به بیرون نباشد که این کار را در انتخابات و اغتشاشات انجام دادیم.
موسی خادمی، امروز دوشنبه ۱۲ مهر، در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استاندار نمیتواند گزارش عملکرد بدهد، چراکه در این صورت باید گزارش عمکلرد دولت و نظام را بدهد.
وی ادامه داد: استاندار یک دستگاه اجرایی یا وزارتخانه نیست بلکه یعنی هرچه دولت و نظام انجام داده استاندار در آن دخالت دارد، یا باید برای انجام آن کمک کرده یا رفع مانعی باشد برای انجام آنها باشد.
خادمی بیان کرد: دوران چهار سال مدیریتی از بدترین و سختترین دورههای مدیریتی در جمهوری اسلامی بود که امیدواریم دیگر تکرار نشود.
استاندار سابق لرستان عنوان کرد: بحران جهانی کرونا مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، بحران ملی تحریمها نیز برای کشور مشکل ایجاد کرد، خیلی از پروژههای مهم را به دلیل افزایش قیمتها و کمبود منابع دچار مشکل کرد و خیلی از برنامهها اجرا نشده و سیستم مدیریتی کشور دچار مشکل شد.
وی افزود: یکیاز بحرانهایی که ما پشت سر گذاشتیم سیل سال ۹۸ بود که دوره ۵۰۰ ساله داشت و در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود، سیل لرستان مدیریت و کار اجرایی را در استان به شدت با مشکل مواجه کرد، در هم تنیدگی و همزمان بودن این سه بحران به هیچ وجه به این معنی نیست که بگوییم کارهای بزرگی در استان انجام نشده است.
خادمی بیان کرد: اولین روشی که من در کارم به عهده گرفتم این بود که دنبال تعامل و آرامش در استان باشم، لرستان استانی ذاتاً ملتهب است که التهابهای داخلی خودشان را دارند، در انتخابات و انتصابات التهابات و مسائل خاص خودشان را دارندف من سعی کردم زمانیکه التهابات به استانداری میآید آنجا فروخفته شود.
استاندار سابق لرستان تأکید کرد: استانداری کانون و صادر کننده التهاب به بیرون نباشد که این کار را در انتخابات و اغتشاشات انجام دادیم.
وی افزود: همیشه انتخابات شهرستان کوهدشت را وزارت کشور مستقیم برگزار میکرد ولی ما در انتخابات ۹۴ و ۹۸ و ۱۴۰۰ بدون هیچ مشکلی و باطل شدن یک صندوق رأی انتخابات را برگزار کردیم.
خادمی تصریح کرد: ما معتقدیم استانداری باید شروع کننده تحرکهای عمرانی و اقتصادی در هر فعالیتی و خاموش کننده التهابات و مشکلات در هر موقعیتی باشد.
استاندار سابق لرستان بیان کرد: نکته دوم تأکید بر برنامهریزی و برنامه داشتن است، ما به هیچ وجه دچار روزمرگی نشدیم، از روز اول که آمدیم در جلساتی که داشتیم دو برنامه مهم برای استان داشتیم، اول برنامههای مهم و کلیدی ود که ۶۰ پروژه عمرانی و ۶۰ پروژه اقتصادی را ه عنوان اولویت اصلی انتخاب کردیم و به عنوان موضع اصلی کار ما شد، همچنین برنامه چهار ساله استان بر مبنای شاخصهای توسعه را داشتیم که در این راستا ۷۳۰ شاخص را تعریف کردیم که همین الان نیز کاربرد دارد.
وی ادامه داد: کار دیگر ما تأکید بر پیگیری جذب منابع از روشهای غیرمعول بود، نظام برنامهریزی و محاسباتی کشور نظام برنامه و بودجهای کشور به هم ریخته و روشهای سنتی تأمین اعتبار دیگر وجود ندارد.
خادمی افزود: یکی از مشکلات ما این است که نظام مالی و محاسباتی کشور در بالا به هم خورده ولی در پایین به هم نخورده که این نظام را باید اصلاح کرد، ما از این نظام عبور کردیم بنابراین به سمت روشهای جدید تأمین اعتبار رفتیم.
استاندار سابق لرستان تصریح کرد: ما تا الان ۶۰۰ میلیارد تومان تهاتر کردیم، یعنی از محل مطالبات دولت از بانکها یا بدهیهای بخش خصوصی به مالیات و دولت وارد استان کردیم.
وی ادامه داد: ما ماده ۵۶ را در استان احیا کردیم و جز اولین استانها بودیم که انجام شد ۷۰۰ میلیارد تومان از این طریق در سال ۹۹ تأمین اعتبار کردیم، روشهای پاگذاری و سیستمهای مشارکت عمومی خصوصی را در استان اجرا کردیم.
خادمی تصریح کرد: در واگذاری شیلات و پمپاژها روشی درست کردیم که در استانهای دیگر اجرا میشود، ایستگاههای پمچاژ را دولت نمیتواند تأمین کند، ما به پیمانکار گفتیم ایستگاه را تکمیل کرده و حق آبه را خود پیمانکار از کشاورز بگیرد که مدلی برای اجرای پروژه شد.
استاندار سابق لرستان با اشاره به لزوم پیگیری روشهای غیرمتفرقه در تأمین اعتبارات، عنوان کرد: بیشاز ۳۲ درصد اعتبارات کشور غیرمتفرقه است، باید برای جذب آنها از نظام چانهزنی بهره برد، ما برای ادارات سقف تعیین کردیم.
وی بیان کرد: تأکید بر تکمیل پروژههای نیمه تمام و ترجیح قیچی بر کلنگ شعار من بود که به خوبی اجرا شد، آمار افتتاحیهها و کلنگزنیها در مناسبتهایی مانند دهه فجر و هفته دولت شاهد افتتاح پروژه های زیادی بودیم.
خادمی افزود: در بخش خصوصی و سرمایهگذاری این موضوع متفاوت است و کلنگزنی نیز وجود داشت، بنده کلنگی بدون مورد نزدم، جز یک مورد که با تأکید یک نماینده کلنگی زده شد اما اجرایی نشد هرچه تاکنون کلنگ زدم اجرایی شده است.
استاندار سابق لرستان ادامه داد: تلاش ما این بود که فرصت کسب و کار را در استان خوب کنیم، رتبه استان در این زمینه از استان ۲۲ به سیزدهم رسیدیم.
وی تصریح کرد: در بهار ۱۴۰۰ نرخ رشد بیکاری در استان ۱۱.۸ درصد بود این درحالی است که نرخ رشد بیکاری در حالت معمول سه درصد است یعنی همین الان سه برابر حد نرمال رشد بیکاری داریم.
خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند ما رو به بهبودی است، عنوان کرد: بزرگترین کاری که ما در سیل سال ۹۸ ر انجام دادیم پیشگیری بود، ما در این سیل بزرگ تلفاتی نداشتیم، خانهها را زودتر از همه استانها تمام کردیم اما تبلیغ نکرده و دنبال آن نبودیم.
استاندار سابق لرستان ادامه داد: بهترین بازسازی بعد از بحرانها در لرستان انجام شد، بعد از سیل و بازسازی هیچ مشکلی نداریم اما در برخی از استانها هنوز کلیپهایی در فضای مجازی دیده میشود که خسارتهای آنها جبران نشده است.
وی بیان کرد: ۱۲ هزار خانه را ساختیم، در ۴۰ هکتار زمین ساختمان و روستای جدید ایجاد کردیم، زمین و زیرساخت جدید ایجاد کردیم، در زیرساختها حجم خسارت ما زیاد بود، همان زمان کارهایی انجام شد اما همچنان نیازمند اعتبار هستیم، جادههای ما خراب شد و پلها در خیلی از جاها خراب شده است.
خادمی افزود: در سیل راه ارتباطی ۸۷۰ روستا، برق ۱۱ شهر و ۱۱۳۵ روستا، آب ۱۱ شهر و ۷۹۶ روستا، تلفن ۱۰ شهر و ۳۶۰ روستا قطع شد که بعد از ۱۰ روز این ارتباطات برقرار شد که به گفته رئیس جمهور قبلی این کار در جهان بیسابقه است.
منبع: ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰