کد خبر : 164330
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 14:59
-

افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه ای گیلان تا بهار آتی

افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه ای گیلان تا بهار آتی

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از بهره برداری از این پروژه بزرگ فرهنگی با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع در بهار سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برای هر مترمربع این کتابخانه برنامه ریزی منسجم و دقیقی پیش بینی شده است. پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان رشت و

افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه ای گیلان تا بهار آتی

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از بهره برداری از این پروژه بزرگ فرهنگی با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع در بهار سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برای هر مترمربع این کتابخانه برنامه ریزی منسجم و دقیقی پیش بینی شده است.

پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان رشت و پیگیری مصوبات پیشین انجمن و پیشنهادات جدید برای توسعه کمی و کیفی شاخص های مطالعه برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت مقام پدر، آن حضرت را الگوی مردانگی، شجاعت و عدالت ورزی در طول تاریخ عنوان و همه را برای پیروی از راه و سیره ائمه معصومین(ع) دعوت کرد.

وی به برنامه ها و اقدامات فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی استان در سال جاری نیز اشاره و با برشمردن مهمترین اقدامات در این حوزه همچون اجرای طرح «لک لک کتاب»، «کتاب دوخان»، «الو کتاب»، «راه اندازی سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در ۱۰ کتابخانه منتخب گیلان» و اجرای طرح «وای فای رایگان» ویژه اعضای کتابخانه های عمومی استان، عنوان کرد: کلیه این طرح ها و اقدامات در جهت سهولت دسترسی عموم مردم به منابع اطلاعاتی از جمله کتاب صورت می پذیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، همچنین به یکی از مهمترین مشکلات شهرستان رشت در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مردم فرهنگ دوست و کتابخوان شهر رشت از نظر کمبود فضای مطالعه با مشکل مواجه هستند، فضای مطالعه ۴۶ سانتیمتر مربعی این شهر به ازای هر ۱۰۰ نفر شهروند را بسیار ناچیز توصیف کرد.

کرمی، با اذعان به تاخیر ۱۶ ساله بهره برداری از بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، اظهار امیدواری کرد: این کتابخانه در سال آتی افتتاح می شود؛ البته در حال حاضر پیشرفت ۸۴ درصدی داارد.

وی از بهره برداری از این پروژه بزرگ فرهنگی با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع در بهار سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برای هر مترمربع این کتابخانه برنامه ریزی منسجم و دقیقی پیش بینی شده است.

این مسئول فرهنگی، بر لزوم تخصیص اعتبارات کافی برای راه اندازی کتابخانه عمومی سیار استاندارد در مناطق کم برخوردار و فاقد کتابخانه در شهرستان رشت تاکید و از فرماندار شهرستان رشت خواست در اعتبارات سال آتی حوزه کتاب و کتابخوانی سهم مناسبی از آن کسب کند.

علی فتح الهی، فرماندار شهرستان رشت نیز، با تاکید بر اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین اسلام، افزود: معجزه حضرت رسول(ص) کتاب بوده و اولین آیه ای هم که بر ایشان نازل شد کلمه «اقرا» به معنی بخوان است؛ همچنین سوره ای هم به نام قلم در قرآن کریم داریم.

وی با اشاره به عدم رضایت از سرانه کتابخوانی در شهرستان، تصریح کرد: سرانه مطالعاتی پایین زیبنده شهرستانی که ۴۰ درصد جمعیت استان گیلان را در خود جای دارد، نیست و ‌ما باید تمام ظرفیت های خود را برای بالا بردن سرانه مطالعاتی به کار بگیریم.

فرماندار رشت افزود: برای ما همه دستگاه ها مهم هستند، اما باید برای دستگاه های که می توانند انسان سازی کنند و انسان های عالم را تحویل جامعه بدهند، زیرساخت و بستر مناسب را مهیا کنیم و اگر این را ما مدنظر قرار ندهیم یقینا با مشکل مواجه خواهیم شد.

فتح الهی، با اشاره به اهمیت عملیاتی شدن مصوبات جلسات انجمن کتابخانه های شهرستان، گفت: همه دستگاه ها باید پاسخگوی عملکرد خود در این حوزه باشند و به مدیرانی که در این جلسه شرکت نکرده و آن را بی اهمیت دانسته اند تذکر جدی می دهم؛ چرا که این حرکت بزرگترین اهانت به موضوع مهم کتابخانه هاست.

وی به ضرورت ایجاد فضای کتابخانه در مناطق محروم شهرستان اشاره کرد و افزود: توسعه فضای کتابخانه ها در مناطق محروم شهرستان بسیار مهم است و شهرداری ها باید مکان مناسب جهت اختصاص به این کار را شناسایی و فراهم کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح