کد خبر : 58011
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 16:00
-

بیکاری عامل بازگشت زندانیان آزادشده به چرخه جُرم

بیکاری عامل بازگشت زندانیان آزادشده به چرخه جُرم

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، خواستار جذب زندانیان آزاد شده ماهر از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی شد و گفت: متاسفانه عدم پذیرش و بیکاری سبب می‌شود که این‌گونه زندانیان به چرخه جُرم بازگردند. دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور۲۶ مهر در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی

بیکاری عامل بازگشت زندانیان آزادشده به چرخه جُرم

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، خواستار جذب زندانیان آزاد شده ماهر از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی شد و گفت: متاسفانه عدم پذیرش و بیکاری سبب می‌شود که این‌گونه زندانیان به چرخه جُرم بازگردند.

دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور۲۶ مهر در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندان رفتن اظهار کرد: خانواده‌هایی که سرپرست‌ آنها در حبس به سر می‌برند، باید به صورت ویژه مدنظر و تحت حمایت جامعه و حکومت قرار گیرند.

وی افزود: به واسطه مسائل انسانی و این ‌مهم که این افراد به واسطه شرایط خود بیشتر در معرض خطر قرار دارند، نیاز است تا به صورت ویژه تحت حمایت قرار گیرند تا خدای ناکرده افراد این خانواده‌ها نیز مرتکب جُرم نشوند.

خجسته پور با تاکید بر نقش تاثیرگذار انجمن ‌حمایت از خانواده زندانیان و خیرین در بحث حمایت از خانواده زندانیان، گفت: نوع نگاه جامعه باید نسبت به این خانواده‌ها با یک اقدام فرهنگی تغییر کند.

وی ادامه داد: عدم دارا بودن مهارت‌های شغلی و عدم توانمندی کسانی که از زندان آزاد می‌شوند، باعث خواهد شد به دلیل بی شغلی مجددا به چرخه جُرم و حبس بازگردند که نیاز است به این مهم ‌توجه شود و این افراد را پس از آزادی به سمت اشتغال جذب کنیم.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: انتظار می‌رود که افراد ذی نفوذ و کسانی که قدرت کلام دارند؛ کمک حال ما بوده و با پیگیری از طریق واحدهای صنعتی استان، نسبت به زمینه‌سازی برای بکارگیری زندانیان آزاد شده توانمند، اقدام کنند، چرا که این مهم مصداق بارز نیکی و تقواست.

وی افزود: در راستای رسیدگی به امورات زندانیان و ایجاد بستری مناسبت‌تر برای این افراد، دو زندان جدید التاسیس سمنان و دامغان با امکانات حداقلی فرآهم و و بهره‌برداری شد و زندانیان منتقل شدند.

این مسوول ارشد اجرایی گفت: برقراری عدالت، ایجاب می‌کند تا تمهیداتی اندیشیده شود تا بین جُرم و مکافات در نظر گرفته شده، تناسب برقرار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: باید با برپایی جلسات کارشناسی تخصصی، تلاش شود تا مجازات‌های جایگزین زندانیان را به سمت حمایت از زندانیان و خانواده های آنان سوق پیدا کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح