کد خبر : 81727
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 1:18
-

تراز بازرگانی کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است

تراز بازرگانی کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی تراز بازرگانی کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. علیرضا رزم‌حسینی یکشنبه در نشست رفع موانع تولید سبزوار افزود: بر اثر شدت تحریم‌ها تا قبل از مهرماه  ۹۹ شرایط خاصی برای واردات کنندگان و صادراتی کنندگان وجود داشت. با درایت دولت در

تراز بازرگانی کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است

ایسنا/خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی تراز بازرگانی کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

علیرضا رزم‌حسینی یکشنبه در نشست رفع موانع تولید سبزوار افزود: بر اثر شدت تحریم‌ها تا قبل از مهرماه  ۹۹ شرایط خاصی برای واردات کنندگان و صادراتی کنندگان وجود داشت. با درایت دولت در این شرایط سخت اقتصادی میزان صادرات نیز روند افزایش داشته است. بر این اساس طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد میزان صادرات افرایش یافته که بیانگر شتاب و توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی گفت: تامین مالی واحدهای صنعتی کشور با اجرای طرح تام فراهم شده که تلاش می‌شود در این راستا  ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری تسهیلات به واحدی با پیشرفت فیزیکی بالا و نیمه فعال پرداخت شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه سبزوار از قطب‌های معدنی خراسان رضوی به شمار می‌رود، اظهار کرد: با وجود معادن سنگ آهن، مس و کرومیت سبزوار می‌تواند ظرفیت شهرستان معدن خیز باشد و قابلیت خوبی برای سرمایه‌گذاران در حوزه معادن دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت فرآوری در حوزه معادن و جلوگیری از خام فروشی افزود: معادن و صنعت کشور باید به سمت فرآوری برود و ارزش افزوده در داخل کشور ایجاد شود.

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به اینکه ۶۵۰ گونه گیاهان دارویی در کشور وجود دارد، بیان کرد: بخش زیادی از ظرفیت سبزوار در حوزه گیاهان دارویی است که از این جهت راه‌اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در این منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد.

ضرورت بهره‌مندی صنایع و معادن غرب خراسان از آب خلیج فارس

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به دغدغه‌مندی وزیر صنعت، معدن و تجارت در احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور، خواستار توسعه و انتفاع منطقه و بهره‌مندی مردم پیرامون از معادن منطقه سبزوار هستیم.

بهروز محبی افزود: با توجه به اهتمام جدی وزیر در راستای تقویت و تسریع عملیات‌های اکتشاف پهنه‌های جدید معدنی، تداوم این سیاست بسیار مفید و لازم را در راستای اشتغال زایی و استفاده از منابع خدادادی و طبیعی، ضروری می‌دانیم.

وی ادامه داد: طرح عظیم انتقال آب خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور در دست اجراست و از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بانی و متولی این پروژه بزرگ، تخصیص آب از این طرح در جهت بهره‌مندی واحدهای صنعتی و معدنی غرب خراسان را مطالبه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه در ادامه سفر ۲ روزه به استان خراسان رضوی شب گذشته وارد شهرستان سبزوار شد.

برگزاری نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بازدید از کارخانه پارس هستی آسیا و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طاها از برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان سبزوار بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح