تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 14:58
74 بازدید
کد خبر : 178689

خراسان رضوی با مازاد در تولید مرغ آن را به دیگر استان‌ها ارسال می‌کند

خراسان رضوی با مازاد در تولید مرغ آن را به دیگر استان‌ها ارسال می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور با توجه به تولید مازاد بر نیاز، علاوه بر تامین نیاز داخلی، گوشت مرغ را به برخی استان‌ها صادر می‌کند. مرتضی اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با اعلام این خبر اظهار

خراسان رضوی با مازاد در تولید مرغ آن را به دیگر استان‌ها ارسال می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور با توجه به تولید مازاد بر نیاز، علاوه بر تامین نیاز داخلی، گوشت مرغ را به برخی استان‌ها صادر می‌کند.

مرتضی اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین حجم خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی با توجه به افزایش نرخ آن در دیگر استان‌های کشور، افزایش یافته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تامین ۱۰۰ درصدی نهاده یارانه‌ای مورد نیاز واحدهای مرغداری اشاره و بیان کرد: سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت خراسان رضوی به همین خاطر مکلفند نظارت بیشتری بر توزیع گوشت مرغ و کنترل نرخ آن در سطح بازار داشته و تامین نیاز بازار مصرف استان را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه نشست کارگروه استانی تنظیم بازار همچنین گفت: سامانه توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار اتاق اصناف مشهد فقط به توزیع سهمیه استان از کالاهای تنظیم بازار اختصاص دارد و بر این اساس هیچگونه موازی‌کاری با سامانه جامع تجارت ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اشرفی افزود: “سامانه جامع تجارت” روند را از تولید کالاها تا سطح خرده‌فروشی آن پوشش می‌دهد و به همین منظور نرم‌افزاری طراحی شده تا توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار به نحو دقیق‌تری مورد نظارت قرار گیرد و همه تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای موظف هستند میزان توزیع و قیمت مصوب را در عرضه کالاهای مزبور رعایت کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین تسری سامانه توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار اتاق اصناف مشهد را به کل شهرستان‌های استان خراسان رضوی تا پایان امسال مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی خراسان رضوی هم در نشست کارگروه استانی تنظیم بازار گفت: هفت میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۷۲ قطعه جوجه‌ریزی ظرف دی ماه گذشته در استان انجام و به طور متوسط روزانه ۲۵۰ هزار قطعه مرغ کشتار شده است.

محمدرضا اورانی افزود: طی یک هفته اخیر نیز روز ۱۶ بهمن ۲۴۰ هزار قطعه، ۱۸ بهمن ۲۴۹ هزار قطعه، ۱۹ بهمن ۲۲۶ هزار قطعه، ۲۰ بهمن ۲۱۹ هزار قطعه، ۲۱ بهمن ۲۳۲ هزار قطعه، ۲۳ بهمن ۱۹ هزار و ۶۹۰ قطعه، ۲۵ بهمن ۱۸۰ هزار قطعه و روز ۲۶ بهمن ماه جاری ۱۴۷ هزار قطعه مرغ در خراسان رضوی کشتار شده است.

وی قیمت مرغ زنده را در خراسان رضوی حداقل هر کیلوگرم ۱۴۴ هزار ریال و حداکثر ۱۶۲ هزار ریال ذکر و بیان کرد: میانگین قیمت مرغ زنده در این استان از همه استان‌های کشور پایین تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: آمار جوجه ریزی نشان می‌دهد که استان هیچ کمبودی در این بخش ندارد اما فاصله نرخ مرغ در خراسان رضوی با نرخ آن در دیگر استان‌ها باعث شده که مرغ بیشتری از استان خارج شود.

اورانی همچنین تعداد افراد ذابح مرغ را در خراسان رضوی ۹۳ نفر ذکر و بیان کرد: همه آنها باید به عضویت تعاونی کشتارکنندگان طیور استان درآیند تا بتوان تصمیمی یکپارچه در حوزه کشتار مرغ گرفت.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: شرکت تعاونی کشاورزی کشتارکنندگان طیور به منظور ساماندهی افراد ذابح مرغ از حدود دو هفته پیش با اخذ مجوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی فعالیت خود را در این استان آغاز شده است.

ایرج ناصری مقدم افزود: مجمع عمومی این تعاونی تشکیل و مدیرعامل آن معرفی شده و همچنین تعاونی مزبور دو کشتارگاه در اختیار دارد و قرار است دو کشتارگاه دیگر نیز به تملک خود درآورد.

وی گفت: تعاونی کشتارکنندگان طیور خراسان رضوی ۴۴ عضو از بین ذبح‌کنندگان فعال در استان دارد لذا هنوز همه آنها به عضویت این تعاونی درنیامده‌اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.