کد خبر : 141593
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 10:47
-

رئیس جدید امور عشایر گچساران معرفی شد

رئیس جدید امور عشایر گچساران معرفی شد

با حضور مسئولان استانی و محلی طی آیینی روسای قدیم و جدید امور عشایر شهرستان گچساران تودیع و معارفه شدند. به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد مجید علیپور، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: جامعه عشایری یکی از ظرفیت های مهم کشور محسوب می شود. وی بیان کرد: عشایر زحمتکش از زیست بوم ها و دره

با حضور مسئولان استانی و محلی طی آیینی روسای قدیم و جدید امور عشایر شهرستان گچساران تودیع و معارفه شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد مجید علیپور، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: جامعه عشایری یکی از ظرفیت های مهم کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: عشایر زحمتکش از زیست بوم ها و دره ها و طبیعت به خوبی محافظت می کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ رأس دام عشایری وجود دارد. عشایر نقش مهمی را در اقتصاد کشور و تولیدات دامی ایفا می کنند.

علیپور عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید نگرش به سمت جامعه عشایری باعث شد تا برنامه های مختلف و زیادتری برای این جامعه زحمت کش اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارشهای بسیار خوب امسال سال پر برکتی برای عشایر خواهد بود هر چند که مشکلاتی در زیر ساختهای این بخش وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروزه کمتر خانوار عشایری رامشاهده می کنید که آب شرب به وسیله تانکرهای آبرسان برای آنها تأمین نشود.

علیپور افزود: سالانه ۳ مرتبه بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد  برای عشایر بازگشایی می شود.

وی  ادامه داد:طرح های مختلفی در حمایت از جامعه عشایری کشور در مجلس به تصویب رسیده است.از جمله این طرح های می توان به اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری و حوزه عشایر و تخصیص بخشی از اعتبارات فروش آب شرب در شهرستانها به عشایر اشاره کرد.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ما در بخش ایجاد اشتغال در جامعه عشایر تسهیلاتی را از محل صندوق ذخیره به عشایر اصلی پرداخت می کنیم.

علیپور عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۳ پروژه عمرانی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد که امسال نیز شاهد افزایش ۱۰ درصدی این میزان پروژه های عمر انی خواهیم بود. در سالجاری با اعتباری بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال ۱۰ خودرو سبک و سنگین آبرسانی را خریداری کردیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ دستگاه کامیون آبرسان و بیش از ۷ دستگاه راهسازی در امور عشایر استان وجود دارد.

همچنین علی خوان پایه، سرپرست فرمانداری گچساران نیز در این آیین گفت: جامعه عشایری گچساران یکی از قطب های عشایری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

وی بیان کرد: جامعه عشایری بیدون هیچ گونه توقع یکی از تولیدکنندگان مهم در کشور به شمار می روند.

خوان پایه افزود: در حال حاضر جوانان کمتر به شغل عشایری می پردازند که در این خصوص دولت باید برنامه های لازم را اتخاذ کند.

صادق فاتحی، رئیس جدید اداره امور عشایر شهرستان گچساران نیز گفت: امیدوارم که بتوانم به خوبی در راستای خدمت به جامعه بی ادعای عشایر این قشر زحمت کش گام بردارم.

وی اضافه کرد: شهرستان گچساران و باشت دارای قابلیت های بالایی است و همچنین این دو شهرستان از سرانه دامی بالایی در استان برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات “قربان کرمی” تقدیر و “صادق فاتحی”به عنوان رئیس جدید امور عشایر گچساران و باشت معرفی شد.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح