کد خبر : 164304
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 14:55
-

روسیه جریمه اعتراضات را افزایش داد

روسیه جریمه اعتراضات را افزایش داد

رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) قانونی را به تصویب رساند که جریمه جرم‌هایی که حین اعتراضات خیابانی به وقوع می‌پیوندد، افزایش داد. این تصمیم در پی بازداشت هزاران تن از حامیان الکسی ناوالنی در تجمع‌های بدون مجوز اتخاذ شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این قانون، جریمه نافرمانی از دستور افسران

روسیه جریمه اعتراضات را افزایش داد

رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) قانونی را به تصویب رساند که جریمه جرم‌هایی که حین اعتراضات خیابانی به وقوع می‌پیوندد، افزایش داد. این تصمیم در پی بازداشت هزاران تن از حامیان الکسی ناوالنی در تجمع‌های بدون مجوز اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این قانون، جریمه نافرمانی از دستور افسران پلیس از ۱۰۰۰ روبل به ۴۰۰۰ روبل به علاوه ۱۵ روز حبس افزایش می‌یابد. همچنین جریمه ۲۰ هزار روبلی برای سازمان دهندگان اعتراضات که مقررات تامین اعتبار را نقض کنند، در نظر گرفته شد.

پلیس روسیه بیش از ۱۱ هزار تن را در اعتراضات امسال در سراسر این کشور در حمایت از الکسی ناوالنی، منتقد کرملین بازداشت کرد. وزارت کشور روسیه از قبل هشدار داده بود که تجمع‌های بدون مجوز را متفرق می‌کنند و شرکت‌کنندگان هم تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

متحدان ناوالنی که اکثرا یا در خارج هستند یا در حبس خانگی، توقف اعتراضات خیابانی را تا فصل بهار که مارس آغاز می‌شود، اعلام کرده‌اند. ناوالنی ۴۴ ساله اوت گذشته برای درمان عازم آلمان شد و برلین گفت که او با یک عامل اعصاب درجه نظامی مسموم شده بود، ادعایی که مسکو رد می‌کند. او پس از بازگشت به روسیه بازداشت شد و بابت نقض آزادی مشروط به حبس محکوم شد. از آن زمان اعتراضات زیادی در سراسر مسکو در حمایت از او برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز گفت، برخی کشورها حتی برای پنهان کردن رویکرد غیردوستانه خودشان علیه روسیه تلاش هم نمی‌کنند. او به کمپین‌هایی بر پایه تئوری‌های توطئه اشاره کرد.

پوتین گفت: یک کمپین اطلاع‌رسانی در خارج وجود دارد که هدفش تضعیف دستاوردهای روسیه در علوم پزشکی است. استفاده از تحریم‌ها و ابزارهای سرویس‌های ویژه علیه روسیه اصلا شانس موفقیت ندارند.

رهبر کرملین از سرویس امنیت فدرال کشورش خواسته است تا شناسایی تماس‌های “تروریست‌ها” با سرویس‌های ویژه خارجی را در اولویت قرار دهد. او گفت، اف‌اس‌بی ۷۲ عامل سرویس‌های ویژه خارجی که در سال ۲۰۲۰ در روسیه فعالیت داشتند، شناسایی و فعالیت آنها را متوقف کرد.

به گفته پوتین، روسیه با یک “سیاست مهار” مواجه است که هدفش تضعیف ارزش‌های ملی و مانع‌تراشی در مسیر توسعه آن است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح