تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 15:37
55 بازدید
کد خبر : 22705

لرستان باید به خودش برگردد/لزوم توجه به ظرفیت‌ها

لرستان باید به خودش برگردد/لزوم توجه به ظرفیت‌ها

 استاندار لرستان گفت: استان باید به خودش برگردد و براساس ظرفیت‌های خودش گام بردارد، وقتی لرستانی‌ها می‌توانند در بحران‌های مختلف در کشور نقش ایفا کنند چرا برای خودشان نتوانند. فرهاد زیویار، دوشنبه ۱۲ مهر، در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان، با اشاره به این‌که ما به چند شکل در خدمت مردم استان هستیم، اظهار

لرستان باید به خودش برگردد/لزوم توجه به ظرفیت‌ها

 استاندار لرستان گفت: استان باید به خودش برگردد و براساس ظرفیت‌های خودش گام بردارد، وقتی لرستانی‌ها می‌توانند در بحران‌های مختلف در کشور نقش ایفا کنند چرا برای خودشان نتوانند.

فرهاد زیویار، دوشنبه ۱۲ مهر، در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان، با اشاره به این‌که ما به چند شکل در خدمت مردم استان هستیم، اظهار کرد: ابتدا احصاء نظام مسائل و مشکلات استان است، که این کار ابتدا به ساکن توسط نده انجام نمی‌شود بلکه نتیجه تلاش همکاران در قالب سند امایش سرزمینی است که به جهت تکمیل ان با تعامل با مدیران ارشد و مواجهه با خود مردم و اولویت‌گذاری براساس ظرفیت‌ها قدم در این راه خواهم گذاشت.

وی عنوان کرد: نکته دوم برنامه‌های جدیدی است که اگر بخواهد در قالب نگاه به پروژه‌های کلانی دنبال شود حتماً باید براساس ظرفیت‌های موجود استان پیگیری شود.

زیویار تصریح کرد: لرستان شاه‌راه مواصلاتی شمال به جنوب است و اگر نواقص راه‌های ما رفع شود شاه‌راه مواصلاتی شرق به غرب است، راه یعنی یک فرصت برای اقتصاد اثربخش است و برای گردشگری و دیگر ظرفیت‌ها

استاندار لرستان ادامه داد: ما در استان فراوانی آب داریم که قطع به یقین پروژه‌های مورد نظر ما باید روی این ظرفیت تمرکز داشته باشد.

وی افزود: بحث سدهایی که از ۱۰ سال پیش شروع شده‌اند و به دلایلی بخشی پنج درصد و بخشی تا ۴۵ درصد جلو آمده‌اند که این‌ها باید تکمیل شوند.

زیویار تصریح کرد: الان ذخایر معدنی را خام فروشی می‌کنیم که برای این بخش نیز لازم است اقدامات اساسی‌تری انجام شود، در حال حاضر بخش معادن سنگی داریم که بالای ۲۵ درصد سنگ‌های تزئینی، نما و ساختمان در استان است که باید تمرکز بیشتری روی آن‌ها داشته باشیم.

استاندار لرستان با تأکید بر این‌که رتبه بالای ما در تولید حبوبات باید مورد توجه قرا بگیرد، بیان کرد: حبوبات ما باید برندسازی شود و بازار خود را پیدا کند که این کار باید در قالب اتاق‌های فکر و کارگروه‌های توسعه تعقیب شوند.

وی با اشاره به رتبه بالای پرورش دام در استان، افزود: لرستان از دیرباز جزء قطب‌های پرورش دام در کشور بوده است، الان حدود ۶ میلیو واحد دامی در سال پرورش داده می شود چون ۸۰ درصد آن به صورت سنتی است می‌توان با آموزش و تغییراتی در این حوزه، این بخش می‌تواند شرایط بهتری را پیدا کند.

زیویار افزود: لرستان جزء پنج استان اول پرورش دام است که می‌تواند به مرتبه‌های بالاترنیز ارتقا پیدا کند.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که ما در بحث گیاهان دارویی جزء استان‌های استثناء هستیم، تصریح کرد: در کشت گلخانه‌ای ۳۰۰ متر از دریا ارتفاع داریم که موقعیت خوبی است و روی این موضوع نیز می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

وی عنوان کرد: لرستان باید به خودش برگردد و براساس ظرفیت‌های خودش گام بردارد، وقتی لرستانی‌ها می‌توانند در بحران‌های مختلف در کشور نقش ایفا کنند چرا برای خودشان نتوانند.

زیویار تصریح کرد: این دولت اعتماد کرد و از میان خود لرستانی‌ها این مصند را به بنده داد که به اعتقاد بنده این کاری است که خیلی وقت پیش باید انجام می‌شد، نه این‌که چون زیویار انتخاب شد، امیدواریم خداوند کمک کند از عهده این مسئولیت برآیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.