کد خبر : 42873
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 19:37
-

مرمت ۱۱ قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان

مرمت ۱۱ قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان

 معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: عملیات اجرایی مرمت ۱۱ قلم شیء فرهنگی و تاریخی به‌ دست‌ آمده از کاوش‌ محوطه‌های تاریخی استان زنجان انجام شد. احمدرضا محمدپور اظهار کرد: این اشیا از کاوش‌ فصل‌های مختلف در محوطه تاریخی به‌ دست‌ آمده است که از محل اعتبارات ملی مرمت و حفاظت

مرمت ۱۱ قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان

 معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: عملیات اجرایی مرمت ۱۱ قلم شیء فرهنگی و تاریخی به‌ دست‌ آمده از کاوش‌ محوطه‌های تاریخی استان زنجان انجام شد.

احمدرضا محمدپور اظهار کرد: این اشیا از کاوش‌ فصل‌های مختلف در محوطه تاریخی به‌ دست‌ آمده است که از محل اعتبارات ملی مرمت و حفاظت می‌شوند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این عملیات در راستای حفاظت و مرمت از اموال فرهنگی تاریخی که یکی از رسالت‌های مهم موزه‌ها برای حفاظت از اشیای باارزش فرهنگی تاریخی است، انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی معاونت میراث‌فرهنگی استان در چارچوب وظایف و تعهدات محوله مطابق اصول فنی، مرمت ۱۱ شی‌ء تاریخی را انجام داده است.

محمدپور گفت: به‌ منظور حفاظت و مرمت اشیای کشف‌ شده با توجه به جنس و قدمت، هر یک دستور مرمت خاص خود را دارد که پس از مستندنگاری، پاک‌سازی، وصالی موقت، وصالی دائم و در نهایت تثبیت شیء انجام می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مرمت و حفظ داشته‌های تاریخی و فرهنگی استان، بیان کرد: در اجرای عملیات مرمت اشیای تاریخی، پاک‌سازی آثار، استحکام‌بخشی و انجام آزمایش‌های اولیه در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح