کد خبر : 94226
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 22:18
-

نظارت ۶۰ تیم دامپزشکی کردستان بر ذبح دام در عید سعید قربان

نظارت ۶۰ تیم دامپزشکی کردستان بر ذبح دام در عید سعید قربان

ایسنا/کردستان مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: تعداد ۸۰ نفر کارشناس و بازرس دامپزشکی در قالب ۶۰ اکیپ در سطح استان بەصورت سیار و ثابت مستقر در ادارات دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام، وظیفه ارائه خدمات بهداشتی را بر عهده دارند. مجتبی ورمقانی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کردستان همچون سال های

نظارت ۶۰ تیم دامپزشکی کردستان بر ذبح دام در عید سعید قربان

ایسنا/کردستان مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: تعداد ۸۰ نفر کارشناس و بازرس دامپزشکی در قالب ۶۰ اکیپ در سطح استان بەصورت سیار و ثابت مستقر در ادارات دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام، وظیفه ارائه خدمات بهداشتی را بر عهده دارند.

مجتبی ورمقانی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کردستان همچون سال های گذشته، جهت تامین بهداشت عمومی جامعه و در راستای عمل به وظایف و مسئولیت‌های خود در رابطه با نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی، آمادگی دارد در روزهای عید قربان، نسبت به بازرسی بهداشتی از دام‌های قربانی و لاشه‌های آن‌ها با رعایت پروتکلهای بهداشتی اقدام نماید.

وی عنوان کرد: از شهروندان خواستاریم بە منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌های قربانی و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام از خدمات بازرسی بهداشتی ویژه عید سعید قربان این اداره کل بهره گیری نمایند.

ورمقانی در ادامە توصیەهایی را در زمینه بالا بردن سطح بهداشت گوشت دام های قربانی و حفظ سلامت مصرف کنندگان و به حداقل رساندن مخاطرات بهداشتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ایجاد جایگاه های موقت عرضه دام در سطح شهرستان های استان توصیه نمی شود، دام قربانی از طریق قصابی ها و مراکز مجاز سفارش و در کشتارگاه های دام کشتار شود.

وی افزود: لازم است کلیه دام ها قبل از ذبح از طرف بازرسین دامپزشکی معاینه شده و در صورت تایید مورد ذبح قرار گیرد.

ورمقانی در ادامە سخنان خود تاکید کرد: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته اند به هیچ وجه توصیه نمی گردد، چون احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: بهتر است تا حد امکان از ذبح دام قربانی در منازل خودداری شده و دام ها برای ذبح به کشتارگاه ارجاع داده شود، همچنین توصیه می‌شود لاشه دام ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامە داد: با توجه به اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی اماکن مذهبی را دارند توصیه می شود دریافت نذورات به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های بە عمل آمده کلیه خدمات در کشتارگاه دام شامل ذبح دام، نگهداری و حمل و نقل لاشه‌ها رایگان بوده و پوست و چرم دام قربانی توسط کشتارگاه از صاحب دام خریداری می شود.

مجتبی ورمقانی خاطرنشان کرد: همچنین هم استانی های عزیز می توانند در هر ساعت از شبانه روز با سامانه پیغام‌گیر ۱۵۱۲  اداره کل دامپزشکی استان کردستان تماس گرفته و پیغام خود را ارائه فرمایند، همچنین مردم شریف استان می توانند با شماره تلفن های ۳۳۴۱۵۲۴۱ الی ۳۳۴۱۵۲۴۵ اداره کل دامپزشکی استان کردستان و شماره تلفن های شبکه های دامپزشکی شهرستان سنندج:  ۳۳۱۷۹۸۸۰ – سقز: ۳۶۲۲۲۶۰۵ – بانه: ۳۴۲۶۵۶۳۰ – بیجار: ۳۸۲۲۳۹۹۱ – قروه: ۳۵۲۲۲۱۶۵ – دهگلان: ۳۵۱۲۹۵۶۳ – کامیاران: ۳۵۵۲۲۱۴۵ – مریوان: ۳۴۵۲۱۴۲۶ – سروآباد: ۳۴۸۲۳۶۷۴ – دیواندره: ۳۸۷۲۲۴۴۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح