کد خبر : 73054
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 21:50
-

نپذیرفتن شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست

نپذیرفتن شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست

دادستان کل کشور گفت: اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست. به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در ششمین روز از گرامی داشت هفته قوه قضائیه از مجموعه دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد

نپذیرفتن شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست

دادستان کل کشور گفت: اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در ششمین روز از گرامی داشت هفته قوه قضائیه از مجموعه دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری بازدید کرد.

وی از واحدها و بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد بازدید و در جریان وضعیت پرونده‌های موجود و عملکرد همکاران قضایی و اداری دادگستری و پرسنل اداره ثبت قرار گرفت.

در جریان بازدید سه ساعته دادستان کل کشور ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و مراجعه کنندگان، مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و دستورات لازم را صادر نمود.

در این بازدید، گنجی مدیرکل نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد دادسراها و هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی خانوادگی اظهار کرد: در حوزه دستگاه قضایی و بخش‌های دیگر باید تلاش شود تا بتوانیم نرخ طلاق را پایین آوریم.

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم در مراجعه به دستگاه قضایی اظهار کرد: با سامانه‌هایی که در دستگاه قضایی ایجاد شد و دیروز نیز بخشی از آن‌ها افتتاح گردید این مشکلات در حال حل شدن است.

دادستان کل کشور بیان کرد: در این بازدید شاهد بودم که فردی به نیروی انتظامی مراجعه کرده بود و کلانتری به وظیفه خود عمل نکرده بودند؛ در حالی که وظیفه دارند شکایت مردم را بگیرند. اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به سه مرجع اخذ شکایت شهروندان از جمله دفتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری و دادسرا اظهار کرد: در این خصوص بخشنامه و دستورالعمل صادر کردیم و هر سه بخش مکلفند شکایت مردم را دریافت نمایند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی گوناگون گفت: خواهشم از مردم عزیز این است حتی المقدور دعاوی و شکایات خود را به دادسرا و کلانتری نیاورند؛ چرا که شورای حل اختلاف خیلی از امور را می‌تواند انجام دهد و از طرفی کلانتری‌ها می‌توانند مردم را به صلح وسلازش دعوت کنند و تا می‌توانند موضوع را صلح و سازش کنند تا به پرونده کیفری ختم نشود.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: باید در زمینه فرهنگ اجتماعی و اخلاق جامعه کار کنیم و کسانی که مسئول فرهنگ جامعه هستند در این خصوص نقش دارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح