کد خبر : 172571
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 16:39
-

نگذاریم توجه به فعالیت های علمی، دانشجویان را تک بعدی بار بیاورد

نگذاریم توجه به فعالیت های علمی، دانشجویان را تک بعدی بار بیاورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نگذاریم توجه به فعالیت‌های علمی دانشجویان را افرادی تک‌بعدی بار بیاورد، گفت:دانشجویی که در همه ابعاد رشد نکند، یک جنبه نگر می‌شود و نمی‌تواند مشکلات زمان خود را درک کند. به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در دومین گردهمایی اعضای کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:

نگذاریم توجه به فعالیت های علمی، دانشجویان را تک بعدی بار بیاورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نگذاریم توجه به فعالیت‌های علمی دانشجویان را افرادی تک‌بعدی بار بیاورد، گفت:دانشجویی که در همه ابعاد رشد نکند، یک جنبه نگر می‌شود و نمی‌تواند مشکلات زمان خود را درک کند.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در دومین گردهمایی اعضای کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان از سدهای بزرگی عبور کردند تا پس از تلاش بسیار وارد این دانشگاه شوند. طبیعتاً دانشجویان مجموعه‌ای از انرژی‌ها هستند که وقتی وارد دانشگاه می‌شوند، قصد دارند علاوه بر تحصیل، فعالیت‌های فوق‌برنامه دیگری نیز داشته باشند چرا که دوره دانشجویی، دوره تمرین زندگی، معاشرت با مردم و افزایش توانایی‌هاست.

وی افزود: در این مدتی که به گزارش‌های ارائه شده از سوی دانشجویان توجه داشتم، در ذهنم دوران دانشجویی خود را تداعی می‌کردم که در آن زمان تنها به درس خواندن و تحصیل علم قانع نبودیم و در فعالیت‌های جانبی مختلفی مشارکت داشتیم. در دوران ما کمیته‌های دانشجویی برای فعالیت‌های متفاوتی تشکیل می‌شد؛ به عنوان مثال اداره کافه‌تریا در دانشکده پزشکی و یا کتابخانه دانشکده، توسط دانشجویان انجام می‌شد. در کنار این فعالیت‌ها، ورزش و خصوصاً کوه‌نوردی نیز از فعالیت‌های فوق‌برنامه آن دوران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به تغییرات کشور در حوزه پزشکی در سال‌های گذشته اشاره کرد و پیشرفت‌های این حوزه را مرهون تلاش دانش‌آموختگان این دانشگاه دانست و گفت: سال‌های گذشته، در بسیاری از شهرهای کشور، پزشکان خارجی فعالیت می‌کردند، هنگامی که دوره پزشک عمومی را می‌گذراندم، پزشکان غیر ایرانی در اقصی نقاط کشور از جمله ایلام که مدتی در آن بودم فعالیت می‌کردند. در دوره رزیدنتی نیز کم‌وبیش در برخی نقاط کشور با کمبود پزشک مواجه بودیم. پس‌ازآنکه جراحی قلب را گذراندم، شرایط به کلی تغییر کرد و اکنون می‌توانم قاطعانه بگویم که هیچ بیماری مگر به میل خود، برای جراحی قلب به خارج از کشور اعزام نمی‌شود. بنابراین در این ۴۶ سال شاهد سیر تحولات مثبتی بودم که این تحولات به همت دانشجویانی همچون شما رقم خورده است. دانشجویانی که ایثار کردند، در کشور ماندند، کار کردند و یاد گرفتند.

دکتر کریمی تصریح کرد: به دانشجویان پیشنهاد می‌کنم که در کنار تحصیل پزشکی و طب، تاریخ بخوانند و از سرگذشت و تاریخ کشور مطلع باشند. پس از آن حتماً در رشته مورد علاقه خود فعالیت ورزشی داشته باشند و در نهایت درس را جدی بگیرند. در واقع اصرار دارم که دانشجویان تاریخ بدانند، ورزش کنند و درس بخوانند. نگذارید توجه به فعالیت‌های علمی شما را افرادی تک‌بعدی بار بیاورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه “دانشجویی که در همه ابعاد رشد نکند، یک جنبه نگر می‌شود و نمی‌تواند مشکلات زمان خود را درک کند” افزود: کشور و مملکت را دانشجویان می‌سازند و این شعار نیست؛ چرا که در سال‌های گذشته گوشه‌هایی از سیر تحول را در دانشگاه تجربه کرده‌ام. در دوران ما دانشجویانی بودند که پیش از انقلاب، انقلاب، جنگ و پس از جنگ (دوران سازندگی) را تجربه کرده‌اند و این تجربه‌ها در دوره‌های مختلف توانست کمک کننده باشد.

وی گفت: امروز یک سال از نخستین تشخیص کرونا در کشور می‌گذرد و دانشگاه علوم پزشکی تهران در این یک سال توانست با همکاری افراد دلسوز و پر تلاش، کاملاً موفق و خوب عمل کند. این موفقیت به دلیل تجربه‌ای است که این تیم در مسائل گذشته، همچون جنگ تجربه کردند و امروز با همان تجربه توانستند در جبهه مبارزه با کووید ۱۹ مقابله کنند و موفق شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کریمی در پایان یادآور شد: قطعاً معضل شیوع کرونا آخرین مشکل نخواهد بود و دانشگاه باید همواره برای اتفاقات بعدی آماده باشد. از این رو توانایی دانشجویان برای آینده کشور بسیار اهمیت دارد و امیدوارم در سال‌های بعد توانایی دانشجویان و افزایش توانایی آنها برای حل چالش‌های کشور مفید واقع شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح