کد خبر : 191278
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:09
-

نیروگاه خورشیدی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر، نیروگاه خورشیدی ساخته شده توسط پژوهشگران و فناوران جهاددانشگاهی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد. رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از این نیروگاه اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی موجود در محل استانداری که امروز افتتاح می‌شود، با اتمام نصب پنل‌ها و اینورترها آماده‌ی بهره‌برداری شده

نیروگاه خورشیدی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر، نیروگاه خورشیدی ساخته شده توسط پژوهشگران و فناوران جهاددانشگاهی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از این نیروگاه اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی موجود در محل استانداری که امروز افتتاح می‌شود، با اتمام نصب پنل‌ها و اینورترها آماده‌ی بهره‌برداری شده و دارای پنل‌های خورشیدی ۳۳۵ وات از نوع  مونو کریستال است.

دکتر جعفر محسنی با بیان این‌که این سازمان مرکز فناروی‌ انرژی‌های نو را با توجه به ضرورت و نیاز کشور راه اندازی کرد، گفت: این مرکز از بدو راه اندازی در تولید نیروگاه‌های هیبریدی، بادی و پکیچ عشایری نقش داشته و تاکنون بیش از دو هزار دستگاه نیروگاه پرتابل تحویل عشایر کشور شده است.

وی افزود:  این مرکز، ۶۰۰‌ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه را اجرا کرده است، همچنین ۱۰۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه را در مناطق روستایی استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویر احمد انجام داده است.

وی با بیان این‌که نیروگاه خورشیدی توانمندی‌های متعددی دارد، گفت: مرکز انرژی های نو در جهاددانشگاهی استان، نیروگاه‌های خورشیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد را نیز اجرا می‌کند. همچنین در حال حاضر نیروگاه های شرکت آب و فاضلاب استان در چندین شهر در حال اجرا است‌.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی یادآور شد: طراحی و ساخت نیروگاه ۵۰ کیلو واتی نیز با حمایت دکتر جهانگیری کلید خورد و تکمیل آن حدود چهار ماه طول کشید.

محسنی خاطرنشان کرد: طبق بخش‌نامه‌ی ۲۰ درصدی که اخیرا اجباری شده است، از تمامی سازمان ها می‌خواهیم به حوزه‌ی استفاده از نیروگاه خورشیدی ورود پیدا کنند تا استان آذربایجان شرقی در این زمینه پیشرو شود.

ظهر روز یکشنبه، دو پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی و دیتا سنتر با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان استانی در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح