کد خبر : 190346
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 17:34
-

واکسن کرونا کی به استان مرکزی می رسد؟

واکسن کرونا کی به استان مرکزی می رسد؟

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: به نظر می‌رسد از هفته آینده با توزیع واکسن در این استان، طرح واکسیناسیون به اجرا درآید. سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاغلین در مراکز درمانی شامل پزشکان، پرستاران و کادر سلامت که در خط مقدم مبارزه با درمان بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، اولویت نخست تزریق واکسن کرونا هستند.

واکسن کرونا کی به استان مرکزی می رسد؟

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: به نظر می‌رسد از هفته آینده با توزیع واکسن در این استان، طرح واکسیناسیون به اجرا درآید.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاغلین در مراکز درمانی شامل پزشکان، پرستاران و کادر سلامت که در خط مقدم مبارزه با درمان بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، اولویت نخست تزریق واکسن کرونا هستند.

وی ادامه داد: اولویت دوم تزریق واکسن کرونا ویروس بین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد مسن بالای ۷۰ سال است که با هماهنگی انجام شده و در یک برنامه زمان بندی صورت گرفته تزریق خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه محموله‌های واکسن کرونا به مرور به استان‌های سراسر کشور منتقل خواهد شد، افزود: تاکنون سهمیه واکسن استان مرکزی دریافت و توزیع نشده است و به نظر می‌رسد از هفته آینده با توزیع واکسن در این استان، طرح واکسیناسیون به اجرا درآید.

وی تصریح کرد: در طرح واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به اولویتی که وزارت بهداشت در نظر گرفته است مکلف به توزیع و تزریق واکسن هستند.

آقازاده با تاکید بر ایجاد ایمنی مناسب از طریق واکسیناسیون برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در پیک چهارم اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و نیز استفاده از ماسک با فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با تهویه مناسب، در کنار واکسیناسیون می‌تواند از جهش و سرایت بیشتر این ویروس جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا؛ اولین محموله واکسن کرونای روسی با عنوان “اسپوتنیک وی” روز پنج شنبه ۱۶ بهمن وارد کشور شد و قرار است محموله‌های بعدی در هفته‌های آینده وارد کشور شود.

براساس اعلام وزیر بهداشت، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن ماه و با اولویت کادر درمانی شاغل در ICU کووید ۱۹ آغاز خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح