کد خبر : 99064
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 21:23
-

۱۰۶ میلیارد تومان پاداش به چه کسانی رسید؟

۱۰۶ میلیارد تومان پاداش به چه کسانی رسید؟

“خوش مصرفی” یکی از طرح‌ها وزارت نیرو در سال گذشته بود که این وزارتخانه بر اساس آن، اهدای پاداش به مشترکانی که مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دادند، را در نظر گرفت. به گزارش ایسنا، مدیریت مصرف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در سال ۱۳۹۸ بود که توانست غول خاموشی را

۱۰۶ میلیارد تومان پاداش به چه کسانی رسید؟

“خوش مصرفی” یکی از طرح‌ها وزارت نیرو در سال گذشته بود که این وزارتخانه بر اساس آن، اهدای پاداش به مشترکانی که مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دادند، را در نظر گرفت.

به گزارش ایسنا، مدیریت مصرف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در سال ۱۳۹۸ بود که توانست غول خاموشی را به زمین بزند و در تابستانی که گذشت، کشور خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای را تجربه نکرد.

برای این مهم نیز وعده پاداش به مشترکان را در ابتدای زمان پیک اعلام کرد و سر وعده خود ماند و مشترکان خوش مصرف توانستند پاداش خود را از این وزارتخانه دریافت کنند.

در این زمینه مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق کشور – به ایسنا گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در سال ۱۳۹۸ انجام شد بحث مدیریت مصرف برق بود، چراکه طی ۱۰ سال قبل از سال ۱۳۹۷ رشد پیک مصرف ۵.۲۲ درصد بود، در سال ۱۳۹۷ این عدد به ۲.۹۸ درصد رسید و در سال گذشته به حدود یک درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه با کارهایی که در حوزه مدیریت مصرف انجام شد، توانستیم این مهم را رقم بزنیم، اظهار کرد: در این راستا ۱۲۰ هزار تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی تجاری و کشاورزی امضا شد و این امر منجر به ۳۸۷۴ مگاوات پیک سایی در تابستان ۱۳۹۸ شد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده در این حوزه، تصریح کرد: یک اقدام دیگر این بود که برای مشترکان صنعتی مشوق هایی در نظر گرفته شد که ارزش آن حدود ۳۵۰ میلیارد تومان تخمین زده شد و اگر قرار بود از طریق خرید تضمینی برق تامین شود ۲۰ برابر آن معادل ۷۰۰۰ میلیارد تومان باید هزینه می‌کردیم، یعنی ما به یک بیستم قیمت این توانستیم کار را پیش ببریم.

رجبی مشهدی افزود: برای مشترکان خانگی نیز اقداماتی انجام شد و اتفاق مبارکی که افتاد این بود که از ۲۹ میلیون مشترک ۲۴ میلیون رعایت الگو مصرف کردند و از این ۲۴ میلیون هشت میلیون علاوه بر اینکه زیر الگو مصرف کردند مصرف‌شان نسبت به دوره مشابه قبل نیز کمتر بود که به این دسته از مشترکان ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش تعلق گرفت.

پر مصرف‌ها باید خوش‌مصرف شوند

در روزهای سرد سال نیز محدودیت تأمین سوخت گاز طبیعی، مشکلاتی عدیده‌ای برای برنامه تولید نیروگاه‌ها ایجاد کرده و باعث می‌شود برخی واحدها از مدار خارج شوند یا به جای گاز طبیعی مجبور به استفاده از سوخت گاز مایع (نفت گاز و یا نفت کوره) شوند. این موضوع از یک سو هزینه سوخت برای تولید برق را افزایش داده و از سوی دیگر، دارای تبعات زیست محیطی است که درصورت مدیریت مصرف برق و یا گاز، بخشی از این مشکلات برطرف می شود.

بنابراین، وزارت نیرو با توجه به موارد مذکور و نیز نظر به اجرای موفق طرح تشویق مشترکان خوش مصرف در تابستان سال جاری، به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و کاهش میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها، پیشنهاد اصلاح مصوبه فوق و تسری طرح تشویق خانوارهای (مشترکان) خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح یادشده به مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف کاهش مصرف را به هیات دولت ارائه کرده است.

در این باره رضا اردکانیان – وزیر نیرو – نیز به ایسنا، گفت: در سال گذشته برای مشترکانی که توانسته بودند میزان مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند، ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش‌ خوش‌مصرفی از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شد که به آن‌ها تعلق گرفت. البته این عدد تنها برای بخش خانگی بود و برای بخش صنعت نیز ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش همکاری برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار و انتقال آن به ساعات دیگر تعلق گرفت.

وی با بیان این‌که در خصوص جریمه نیز باید گفت آنچه دولت تصویب کرد، این بود که برای افرادی که بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، ۱۶ درصد تعرفه بیشتر از خوش مصرف‌ها لحاظ شود، اظهار کرد: در مجموع وزارت نیرو بیشتر به دنبال این است سازوکاری را ایجاد کند تا پرمصرف‌ها وارد گروه خوش‌مصرف‌ها شوند، زیرا هزینه‌ای که برای ساخت نیروگاه می‌شود با مبلغی که آن‌ها برای مصرف زیاد پرداخت می‌کنند قابل جبران و مقایسه نیست.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تور کربلا

banichap.com

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح