کد خبر : 208899
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 12:16
-

۵ نکته‌ای که باید پیش، پس و همزمان با هاوینگ در نظر داشته باشیم

۵ نکته‌ای که باید پیش، پس و همزمان با هاوینگ در نظر داشته باشیم

هاوینگ بیت کوین بدون شک مهم‌ترین رویداد در صنعت ارزهای دیجیتال است که تقریباً هر چهار سال یک‌بار (۲۱۰۰۰۰ بلاک) اتفاق می‌افتد. هدف آن کاهش سرعت تولید بیت کوین‌های جدید است که اساساً نرخ تورم از پیش برنامه‌ریزی شده را کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که استخراج بیت کوین برای سال‌های بیشتری ادامه خواهد داشت،

هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین بدون شک مهم‌ترین رویداد در صنعت ارزهای دیجیتال است که تقریباً هر چهار سال یک‌بار (۲۱۰۰۰۰ بلاک) اتفاق می‌افتد. هدف آن کاهش سرعت تولید بیت کوین‌های جدید است که اساساً نرخ تورم از پیش برنامه‌ریزی شده را کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که استخراج بیت کوین برای سال‌های بیشتری ادامه خواهد داشت، حتی اگر بیش از ۹۰ درصد از عرضه استخراج شده باشد.

این رویداد قرار است برای چهارمین بار در اوایل آوریل ۲۰۲۴ برگزار شود. با توجه به سابقه این دارایی در صعود‌های شدید قبل، در حین و بعد از هر یک از سه هاوینگ قبلی، تحلیلگران ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در بیت کوین شروع به گمانه‌زنی در مورد آنچه ممکن است در سال آینده رخ دهد، کرده‌اند.

مقدمه‌ای بر هاوینگ بیت کوین

از لحاظ تاریخی، رویدادهای هاوینگ بیت کوین با افزایش توجه سرمایه‌گذاران، معامله گران و رسانه‌ها همراه بوده است، زیرا آنها به عنوان کاتالیزورهای بالقوه برای تغییرات قیمت در نظر گرفته می‌شوند. پیش‌بینی کاهش عرضه اغلب منجر به گمانه‌زنی در مورد تأثیر این رویداد بر قیمت بیت کوین می‌شود و برخی از فعالان بازار انتظار دارند که بیت کوین پس از هاوینگ روند صعودی به خود بگیرد.

با این حال، تأثیر واقعی هاوینگ بر قیمت بیت کوین موضوع بحث در میان تحلیلگران و ناظران بازار است. در حالی که برخی استدلال می‌کنند که کاهش عرضه منجر به افزایش کمیابی و در نتیجه افزایش قیمت ها می‌شود، برخی دیگر هشدار می‌دهند که پویایی بازار پیچیده و چند وجهی است و اثرات هاوینگ ممکن است تحت تأثیر طیف گسترده‌ای از عوامل از جمله احساسات بازار باشد. روند پذیرش و شرایط کلان اقتصادی قرار گیرد.

به طور کلی، هاوینگ بیت کوین یک رویداد مهم در اکوسیستم ارزهای دیجیتال است که پیامدهایی برای ماینرها، سرمایه‌گذاران و بازار ارز دیجیتال دارد. این رویداد یادآور ماهیت ضدتورمی بیت کوین و سیاست پولی منحصر به فرد آن است.

فاز اول: پامپ و دامپ

صرف نظر از هیاهوی پیرامون هاوینگ ۲۰۲۴ یا تایید احتمالی اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده (یا شاید هر دو)، واقعیت این است که قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته پیوسته در حال صعود بوده است. درست در اوایل این آخر هفته، بیت کوین به بالاترین قیمت خود در ۱۹ ماه اخیر یعنی ۴۵۰۰۰ دلار رسید. با توجه به اینکه پادشاه رمزارزها سال جدید را با قیمت حدود ۱۷۰۰۰ دلار آغاز کرد، این رقم بسیار چشمگیری است.

تحلیلگر محبوب رمزارزها، ملقب به رکت کپیتال ((Rekt Capital معتقد است که ممکن است در آینده نزدیک بیت کوین اصلاحاتی را تجربه کند، اما اگر سرمایه‌گذاران روی آن سرمایه گذاری کنند، این اصلاحات می‌تواند منجر به سودهای فوق العاده شود.

رکت کپیتال با تکیه بر داده‌های تاریخی، اظهار کرد که بیت‌کوین تقریباً ۶۰ روز قبل از هاوینگ، شاهد افزایش مجدد خواهد بود که این افزایش معمولاً با یک اصلاح قبل از هاوینگ دنبال می‌شود. در سال ۲۰۱۶، بیت کوین کمتر از ۴۰ درصد و چهار سال بعد ۲۰ درصد کاهش یافت.

بیت کوین

انباشت مجدد و روند سهمی قیمت

Rekt Capital هشدار داد که سرمایه‌گذاران باهوش از «اصلاح قبل از هاوینگ» برای انباشت بیت کوین استفاده می‌کنند، اما عقیده دیگران ممکن است کاملاً متفاوت باشد: بسیاری از سرمایه‌گذاران در این مرحله به دلیل بی حوصلگی و ناامیدی از عدم کسب نتایج عمده در سرمایه گذاری بیت کوین خود پس از هاوینگ، اقدام به فروش می‌کنند.

اما پس از فروکش کردن گرد و غبار، فاز انباشت تکمیل می‌شود و شیرین‌ترین قسمت بازار از راه می‌رسد: قیمت به صورت سهمی افزایش می‌یابد.

بیت‌کوین ماه‌ها پس از هر یک از هاوینگ‌های قبلی به طور سرسام‌آوری افزایش یافت و طی یک سال و نیم به بالاترین حد خود رسید. آخرین نمونه از این دست در اواخر سال ۲۰۲۱ بود که قیمت به ۶۹۰۰۰ دلار رسید. گفتنی است،‌ هاوینگ سوم در می ۲۰۲۰ انجام شد.

۵ نکته‌ای که باید پیش، پس و حین هاوینگ بیت کوین در نظر داشته باشید

به طور کلی، پنج نکته وجود دارد که باید قبل، حین و پس از هاوینگ بیت کوین در نظر داشته باشید:

  1. احساسات بازار: قبل از هاوینگ، احساسات بازار را بررسی کنید. احساسات مثبت می‌تواند منجر به افزایش خرید بیت کوین شود، در حالی که احساسات منفی می‌تواند منجر به فشار فروش شود.
  2. فعالیت ماینینگ: در طول هاوینگ، وضعیت بخش ماینینگ را زیر نظر داشته باشید. ماینرها ممکن است در صورت نصف شدن پاداش بلاک، عملیات خود را متوقف کنند، که می‌تواند بر امنیت شبکه و سرعت پردازش تراکنش تأثیر بگذارد.
  3. نوسان قیمت: پس از هاوینگ، بازار انتظار افزایش نوسانات قیمت را دارد. از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین به دنبال رویدادهای هاوینگ، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است.
  4. هش‌ریت شبکه: هش ریت (Hashrate) شبکه را قبل، در حین و بعد از هاوینگ کنترل کنید. کاهش قابل توجه در نرخ هش‌ریت می‌تواند نشان دهنده خروج ماینرها از شبکه به دلیل کاهش پاداش باشد.
  5. پذیرش و علاقه: به پذیرش بیت کوین و علاقه سرمایه‌گذاران نهادی و معامله گران خرد توجه کنید. افزایش پذیرش و علاقه می‌تواند باعث افزایش قیمت شود، در حالی که عدم علاقه آنها می‌تواند منجر به رکود در بازار شود.

اینها از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید در نظر گرفته شوند، و انجام تحقیقات و تجزیه و تحلیل کامل بازار قبل از هر گونه سرمایه گذاری در رابطه با هاوینگ بیت کوین ضروری است.

مانند هر سرمایه گذاری، تمرین مدیریت ریسک بسیار مهم است. هنگام ارزیابی تأثیر بالقوه هاوینگ بر استراتژی سرمایه گذاری خود، اهداف سرمایه گذاری، تحمل ریسک و تنوع سبد سرمایه‌گذاری خود را در نظر بگیرید.

همچنین از تحولات فضای ارزهای دیجیتال، وضعیت رگلاتوری و عوامل کلان اقتصادی که می‌تواند بر پویایی قیمت بیت کوین در حوالی هاوینگ تاثیر بگذارد، مطلع باشید.

خلاصه مطلب

ارز دیجیتال بیت کوین

هاوینگ بیت کوین یک رویداد از پیش برنامه‌ریزی شده است که تقریباً هر چهار سال یک بار به عنوان بخشی از سیاست پولی بیت کوین رخ می‌دهد. در طول این رویداد، تعداد بیت‌کوین‌های جدید تولید شده و به‌دست‌آمده توسط ماینرها به عنوان پاداش اعتبارسنجی تراکنش‌ها به نصف کاهش می‌یابد. این کاهش در نرخ انتشار بیت کوین پیامدهای قابل توجهی بر عرضه ارز دیجیتال و در نتیجه پویایی قیمت آن دارد. سوالی مهمی که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا بیت کوین می‌تواند این بار هم روند سال‌های قبل را تکرار کند و رکوردهای جدیدی پس از رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ به ثبت برساند؟ نظرات خود را به ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح