کد خبر : 22947
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 16:35
-

۲۲ اکیپ چاه‌های غیرمجاز را مسدود می‌کنند

۲۲ اکیپ چاه‌های غیرمجاز را مسدود می‌کنند

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با فعالیت ۲۲ اکیپ کنترل و نظارت مسدودیت چاه‌های غیرمجاز در سطح استان اردبیل به انجام می‌رسد. عباس جنگی مرنی روز یکشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه مدیریت منابع آب زیرزمینی در اردبیل اظهار کرد: با تلاشی که در سال‌های اخیر در استان انجام شده بیش از ۹۰۰ حلقه چاه

۲۲ اکیپ چاه‌های غیرمجاز را مسدود می‌کنند

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با فعالیت ۲۲ اکیپ کنترل و نظارت مسدودیت چاه‌های غیرمجاز در سطح استان اردبیل به انجام می‌رسد.

عباس جنگی مرنی روز یکشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه مدیریت منابع آب زیرزمینی در اردبیل اظهار کرد: با تلاشی که در سال‌های اخیر در استان انجام شده بیش از ۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و از برداشت منابع زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی جایگاه استان اردبیل را در مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و شرب یادآور شد و تصریح کرد: ما در دشت اردبیل با شرایط بحرانی و وخیم آب‌های زیرزمینی روبه‌رو هستیم به طوری که تراز آب‌خوان‌ها به سطح پایینی رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در استان اردبیل شش هزار و ۷۰۰ حلقه چاه عمدتا برای مصارف کشاورزی حفر شده که بخش عظیمی از آنها در دشت اردبیل است.

جنگی مرنی افزود: اقداماتی که شرکت آب منطقه‌ای برای بهینه مصرف آب در دشت اردبیل انجام داده نصب کنترل هوشمند حجمی برای دو هزار چاه بوده که به صورت استاندارد این کنتورها نصب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار نصب کنتور برای ۳۰۰ حلقه چاه نیز عملیات کاهش و تقلیل منسوبات انجام شده تا جلوی اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی گرفته شود.

جنگی مرنی تعادل‌بخشی منابع آب را در حوزه مصرف و تأمین نیازمندی‌ها یادآور شد و اضافه کرد: در محدوده دشت اردبیل سه هزار و ۵۰۰ حلقه چاه برای مصارف مختلف به ویژه کشاورزی در حال بهره‌برداری است که دو هزار و ۲۰۰ حلقه آن مختص کشاورزی است.

وی بیان کرد: با هدف جلوگیری از فرونشست دشت اردبیل و همچنین کنترل آب‌خوان این دشت در شرایط خشکسالی سعی بر این بوده تا تغذیه طبیعی دشت که با مشکلاتی روبه‌رو بوده به صورت مصنوعی انجام و در برابر خشکسالی اقدامات کنترل برداشت آب انجام شود.

جنگی مرنی ادامه داد: گاه بیشتر از توان آب‌خوان‌ها برداشت منابع آب را شاهد بودیم که این امر به عدم تعادل منابع و مصارف منجر شده و در دشت اردبیل بیلان منفی را رقم زده است.

وی از تلاش برای فرهنگسازی و آگاه‌سازی کشاورزان در مصرف بهینه منابع آب خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از حفر و بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز جلوگیری و زمینه استفاده درست از استفاده درست از منابع آب را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از شناسایی ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز خبر داد و تصریح کرد: مسدود کردن این چاه‌ها در اولویت اکیپ‌های کنترلی و نظارتی است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح