تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 16:44
71 بازدید
کد خبر : 208658

“mobilegeddon” گوگل

“mobilegeddon” گوگل

  “mobilegeddon” گوگل – اگر کسب و کار شما وابسته به افرادی است که وب سایت شما را پیدا می کنند، این روز برای شما یک روز مضطرب خواهد بود.   گوگل در حال ایجاد تغییراتی در روش رتبه‌بندی سایت‌ها توسط موتور جستجوی خود است و این می‌تواند باعث کاهش رتبه‌بندی شود. اگر کسب و

 

“mobilegeddon” گوگل – اگر کسب و کار شما وابسته به افرادی است که وب سایت شما را پیدا می کنند، این روز برای شما یک روز مضطرب خواهد بود.

 

گوگل در حال ایجاد تغییراتی در روش رتبه‌بندی سایت‌ها توسط موتور جستجوی خود است و این می‌تواند باعث کاهش رتبه‌بندی شود.

اگر کسب و کار شما وابسته به افرادی است که وب سایت شما را پیدا می کنند، این روز برای شما یک روز مضطرب خواهد بود.

 

گوگل در حال ایجاد تغییراتی در روش رتبه‌بندی سایت‌ها توسط موتور جستجوی خود است و این می‌تواند باعث کاهش رتبه‌بندی شود.

 

البته، این شرکت به طور روزانه الگوریتم خود را تغییر می دهد زیرا با متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مبارزه می کند که سعی می کنند سیستم را به نمایندگی از مشتریان خود بازی کنند.

 

اما این یک تغییر بزرگ است – که برخی آن را “mobilegeddon” می نامند – که برای حمایت از سایت هایی طراحی شده است که برای اینترنت موبایل بهینه شده اند.

 

گوگل هشدارهای زیادی داد و به توسعه دهندگان در مورد تغییر در یک پست وبلاگ در ماه فوریه گفت و ابزاری ساده برای بررسی اینکه آیا سایت‌ها سازگار با موبایل هستند یا خیر.

 

“بدون زلزله”

این شرکت جستجو در تلاش است تا به صاحبان وب سایت اطمینان دهد که این زلزله ای نیست که کسب و کار آنها را وارونه می کند، بلکه یک تحول کاملاً ظریف است.

 

اما متخصصان سئو می گویند که این بزرگترین تغییر از سال ۲۰۱۱ به نظر می رسد – و برای برخی که خاطرات ناخوشایندی را از خود بیرون می کشد.

 

برای هر خرده‌فروشی آنلاین، ظاهر شدن در صفحه یکی از نتایج جستجوی Google می‌تواند بین یک کسب‌وکار سودآور و کسب‌وکاری که به سمت زباله‌ها حرکت می‌کند تفاوت ایجاد کند.

 

فقط از جنی هورن، صاحب یک خرده فروش مبلمان به نام Out There Interiors که محصولات خود را منحصراً به صورت آنلاین می فروشد، بپرسید.

 

«مبلمان آینه‌ای» را در گوگل جستجو کنید و سایت او در صفحه اول ظاهر می‌شود – اگرچه تبلیغات پولی و جعبه خرید Google که جنی می‌گوید برای او بسیار گران است تا حدودی کمتر آشکار شده است.

 

اما در سال ۲۰۱۱ هنگامی که گوگل آپدیت پاندا را در موتور جستجوی خود منتشر کرد، فاجعه رخ داد.

 

او به خاطر می‌آورد: «ما از موقعیت‌های صفحه اول به جایی رسیدیم یا صفحه شش یا هفت.

 

“این تأثیر زیادی داشت، ما تقریباً به دلیل تغییر الگوریتم کسب و کار را از دست دادیم.”

 

از آن زمان، او سعی کرد کمتر به تکنیک‌های خام سئو وابسته باشد، بیشتر به نوع روابط عمومی که شرکت را از منابع با کیفیت بالا به آن پیوند می‌دهد و بنابراین رتبه جستجوی آن را افزایش می‌دهد.

اکنون او چندان نگران آخرین تغییر نیست زیرا کار انجام شده است تا سایت را موبایل فرندلی کند.

 

“این باید برای ما خوب باشد – سایت ما آماده است، بسیاری از رقبای ما آماده نیستند.”

 

اما جنی می‌گوید که او یک درس کلیدی نیز آموخته است – این که کاملاً به جستجوهای Google برای تجارت خود وابسته نباشد.

 

جستجوی بعدی من برای چیزی تخصصی بود – “خرید کفش بزرگ”.

 

بررسی نتایج

به نظر می‌رسد بررسی سریع سایت‌ها در صفحه نتایج اول نشان می‌دهد که اکثر آنها در آزمون موبایل گوگل موفق خواهند شد.

 

اما وقتی با شرکتی به نام Magnus Shoes تماس گرفتم، مالک Simon Drinkwater اعتراف کرد که وقتی در مورد آخرین به‌روزرسانی گوگل شنیده بود کمی نگران بود.

 

او به من گفت: «ما در مرحله ارتقاء به یک سایت سازگار با موبایل هستیم.

 

من در صفحه دیگری از سایت او بررسی کردم و متوجه شدم که، بله، گوگل آن را به عنوان “غیر سازگار با موبایل” فهرست کرده است، با متن بسیار کوچک و پیوندها بسیار نزدیک به هم که به راحتی در تلفن قابل خواندن نیستند.

آقای Drinkwater گفت که اگر سایت از صفحه یکی از نتایج جستجو خارج شود، نگران خواهد شد، اما فکر نمی‌کند که عواقب تهدیدکننده‌ای برای کسب‌وکاری داشته باشد که برخلاف Out There Interiors، در اینترنت متولد نشده است.

 

ما هزاران مشتری وفادار داریم که می‌دانند کجا هستیم.»

 

با این حال، او اذعان می کند که به دست آوردن مشتریان جدید بدون داشتن موقعیت برجسته در جستجوی کفش های بزرگ، بسیار سخت خواهد بود.

 

حرکت Google برای مهم‌تر کردن قابلیت‌های موبایل در رتبه‌بندی جستجو بسیار معقول به نظر می‌رسد زیرا تلفن‌های ما به مسیر کلیدی برای یافتن کالا و خدمات آنلاین تبدیل شده‌اند.

 

اما طی چند هفته آینده می‌توانیم از کسانی که الگوریتم جستجوی قدرتمند آن‌ها را کم ارزش تلقی کرده، انتظار فریادهای دردناک را داشته باشیم.

 

و تنها چند روز پس از آن که کمیسیون اروپا گوگل را به سوء استفاده از سلطه خود متهم کرد، این یک نمونه دیگر از نقش مهم این شرکت کالیفرنیایی در هر گوشه از اقتصاد جهانی خواهد بود. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.