کد خبر : 103632
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 1:10
-

تبدیل “جهش تولید” به گفتمان غالب جامعه

تبدیل “جهش تولید” به گفتمان غالب جامعه

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: رسانه ملی باید مفهوم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرده و با اطلاع‌رسانی، تبیین و استمرار در تبلیغ آن را نهادینه نماید. بر اساس گزارش روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، محسن نصرپور با بیان این مطلب اظهار کرد: برای گفتمان‌سازی، برجسته‌سازی برخی از

تبدیل "جهش تولید" به گفتمان غالب جامعه

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: رسانه ملی باید مفهوم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرده و با اطلاع‌رسانی، تبیین و استمرار در تبلیغ آن را نهادینه نماید.

بر اساس گزارش روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، محسن نصرپور با بیان این مطلب اظهار کرد: برای گفتمان‌سازی، برجسته‌سازی برخی از مفاهیم تولید و تعیین غیریت گفتمان (حوزه‌هایی که نقطه مقابل گفتمان مذکور قرار دارند و تعیین مرزهای آن) ضروری است. برای این هدف لازم است از شخصیت‌های موثر دانشگاهی و نخبگان برجسته علمی استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین اصحاب رسانه در این راه باید جامعه هدف خود را در تبیین، تغییر نگرش و رفتار به سه گروه مردم، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تقسیم کرده و متناسب با هرگروه برنامه‌های خود را تنظیم نماید و مفهوم جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را برای عموم جامعه تبیین کرده و منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد کشور و تولید را تشریح نماید.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: شعار امسال (جهش تولید) بر قله کوهی قرار گرفته که پایه آن را شعارهای سال‌های قبل تشکیل می‌دهند؛ از این رو کمک به تحقق شعارهای سال‌های قبل می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق شعار امسال داشته باشد. بنابراین صدا و سیما و سایر رسانه‌ها باید به‌طور جدی پیگیر جنبه‌های مختلف این امر در میان مسئولان اجرایی باشند.

نصرپور خاطرنشان کرد: نشان دادن دستاوردهای مربوط به تحقق شعارهای سال‌های قبل می‌تواند نقش بارزی در امیدوار کردن مردم داشته باشد.

وی افزود: از اهداف عمده فعالیت رسانه‌ای با رویکرد جهش تولید می‌توان به بیان کارآمدی و اهتمام و ایجاد اعتماد نسبت به سیاست‌ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی در حوزه تولید و اقتصاد، معرفی و برجسته‌سازی توانمندی و ظرفیت‌های داخلی در جهت حرکت و جهش تولید، جامعه‌پذیری و نهادینه‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و جهش تولید، آسیب‌شناسی در جهت اصلاح و بهینه‌سازی فرآیند چرخه تولید، کسب و کار ، اشتغال و سایر حوزه‌های کلان اقتصاد از جمله حوزه بانکی، واردات و صادرات و …، فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگو و فرهنگ مصرف و  کار و تولید داخلی، ارتقاء همراهی، حضور و مشارکت حداکثری مردمی در  این مسیر و تقویت این نقش مهم مردمی اشاره کرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در خصوص محورها و موضوعات عملیاتی رسانه (جهش تولید) عنوان کرد: بیان و بهره‌برداری مستمر و موثر از پیام‌ها و مصادیق بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مقامات عالی کشور و مراجع و بزرگان و شخصیت‌های مرجع و صاحب‌نظران جامعه در اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت و جهش تولید و نتایج آن؛  آسیب‌شناسی و ارائه تصویر شایسته و الگوهای مناسب و قابل پذیرش جامعه از سبک زندگی ایرانی و اسلامی با رویکرد حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی و از طرفی تقبیح مصرف کالای خارجی (به‌ویژه کالاهایی که مشابه داخلی دارند)؛ انعکاس و بیان آسیب‌ها و آثار مخرب قاچاق کالا و خرید و مصرف کالاهای خارجی قاچاق بر حوزه تولید و اشتغال کشور؛ ارتقاء شور و نشاط اجتماعی و ایجاد و تقویت امید به آینده در جامعه؛ آگاهی‌بخشی و بیان آثار و نتایج مخرب قاچاق کالای خارجی بر روند تولید داخلی؛ و ضرورت پرهیز از وابستگی به بیگانگان در حوزه اقتصاد و تولید و اهمیت دوری از اقتصاد مبتنی بر فروش نفت و بیان ارتباط این موضوع با استقلال، عزت و اقتدار ملی از جمله این محورهاست.

نصرپور گفت: بیان مصادیق و نتایج ارزنده از داشتن تعهد و همکاری و مشارکت موثر مردمی در رونق و جهش تولید بر زندگی و خانواده و جامعه (به عنوان نمونه کاهش آسیب‌های اجتماعی)؛ جریان‌سازی مستمر و ترویج شعار و فرهنگ “ما می‌توانیم ” در جهش تولید و توسعه؛ با پرهیز از سیاه‌نمایی، آسیب‌شناسی با هدف تسهیل امور در بخش‌های کلان اقتصادی از جمله حوزه بانکی، تسهیلات، راه‌اندازی کسب و کار ، مجوزهای تولید، مالیات، حمایت از کارآفرینی و …؛ پوشش و حمایت رسانه از بخش خصوصی، مشاغل کوچک، مشاغل خانگی و روستایی؛ حمایت حداکثری رسانه در تبلیغ و معرفی تولیدات باکیفیت داخلی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط و دلسوزان و فعالان مرتبط با رشد و جهش تولید؛ و معرفی کارآفرینان برتر در حوزه تولید و اشتغال به‌ویژه در مشاغل کوچک و متوسط، محورهای دیگر عملیات رسانه‌ای(جهش تولید) است.

وی در ادامه به دیگر محورها اشاره و بیان کرد: نقش مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه کشور و جهش در تولید بسیار مهم است، معرفی و برجسته‌سازی این نقش و انعکاس آثار و نتایج فعالیت این شرکت‌ها در جهش تولید باید مورد توجه جدی رسانه باشد؛ فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مفاهیم و مولفه‌های ارزنده فرهنگی موثر در توسعه جامعه و کشور  از جمله در حوزه تولید و اقتصاد، به‌ویژه جهت مخاطبان کودک و نوجوان؛ تحقیق و پژوهش در تولیدات رسانه مهم بوده و بر عمق‌بخشی به حوزه فرهنگ‌سازی و افزایش اثربخشی به تولیدات و پیام موثر است که باید در رسانه به آن توجه ویژه شود؛ در رسانه علاوه بر تولیدات مرتبط با موضوع جهش تولید، در سایر تولیدات متنوع رسانه، حتی‌الامکان تعریف موضوعات فرعی مرتبط با رونق و جهش تولید تاکید شود؛ ارتقاء و تقویت نویسندگی برنامه‌ها با رویکرد توجه و تولید پیام مرتبط با جهش تولید و مسائل مرتبط با آن، مورد توجه باشد؛ و پیگیری و انعکاس خدمات و نتایج اقدامات مسئولان و دست‌اندرکاران در حوزه رونق و جهش تولید و اشتغال و پاسخگویی مسئولان از طریق رسانه بسیار مهم است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تور کربلا

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح