تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 11:41
115 بازدید
کد خبر : 208878

چک لیست نهایی ۴۵ نقطه ای SEO برای سال ۲۰۲۴

چک لیست نهایی ۴۵ نقطه ای SEO برای سال ۲۰۲۴

  آیا سعی می کنید ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید؟ به دنبال یک چک لیست سئو هستید که دقیقاً به شما نشان دهد برای تحقق آن چه کاری باید انجام دهید؟ در این مقاله، ما تمام وظایفی را که منجر به موفقیت سئو در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن

 

آیا سعی می کنید ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید؟ به دنبال یک چک لیست سئو هستید که دقیقاً به شما نشان دهد برای تحقق آن چه کاری باید انجام دهید؟

در این مقاله، ما تمام وظایفی را که منجر به موفقیت سئو در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن می شود، گردآوری کرده ایم.

 

به علاوه، ما تضمین می کنیم که آنها کار کنند. چک لیستی که می خواهید بخوانید بر اساس ترکیبی از سال ها تجربه عملی تیم ما در کمک به برخی از بزرگترین برندهای جهان در راهبردهای سئوی خود است. کار ما به هزاران برند کمک کرده است تا بر نتایج جستجو تسلط داشته باشند، دید جستجو را افزایش دهند و ترافیک و فروش ارگانیک را از جستجوی ارگانیک هدایت کنند.

 

و اکنون، می توانید ببینید که برای به دست آوردن نتایج مشابه چه کاری باید انجام دهید. صرف نظر از سطح تجربه شما، این لیست شما را در تمام کارهایی که شما (و تیمتان!) می توانید برای مقابله با سئو در سال پیش رو به روشی قابل مدیریت و قابل درک انجام دهید، راهنمایی می کند.

 

#۱. راه اندازی کنسول جستجوی گوگل (GSC)

GSC یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد عملکرد سایت خود را در گوگل ردیابی کنید و هرگونه خطای احتمالی یا مشکلات فهرست بندی را نظارت کنید. اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید، برای GSC ثبت نام کنید!

 

#۲. راه اندازی ابزار وب مستر بینگ (BWT)

BWT معادل بینگ با کنسول جستجوی گوگل است. آن را برای نظارت بر عملکرد سایت خود در آن موتور جستجو نیز تنظیم کنید. در اینجا پیوندی برای راه اندازی حساب وب مستر Bing وجود دارد.

 

#۳. راه اندازی Google Analytics GA 

GA یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو گوگل است که به شما امکان می دهد ترافیک خود و نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت را کنترل کنید. 

 

#۴. یک بستر سئو را انتخاب و راه اندازی کنید

برای ایجاد دید قوی در جستجو، باید به طیف وسیعی از داده‌های SEO دسترسی داشته باشید. بسیار بیشتر از هر یک از ابزارهای بالا می تواند ارائه دهد. همچنین باید بتوانید اطلاعات را برش دهید، تاس بزنید، ادغام کنید و با هم مقایسه کنید تا بینش هایی را پیدا کنید که می تواند کمپین سئوی شما را تقویت کند.

 

یک پلتفرم سئو را وارد کنید، ابزاری که تمام این بینش و موارد دیگر را ارائه می دهد.

 

یک پلت فرم SEO به شما در جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل، و در مورد پلتفرم ما – seoClarity – به شما کمک می کند تا قدرت هوش مصنوعی را ارائه دهید تا به شما در تصمیم گیری بهتر در مورد دید خود کمک کند.

 

#۵. نقشه سایت XML را ایجاد کنید

نقشه سایت XML فایلی است که مهم ترین URL های سایت شما را فهرست می کند. در سئو، فایل به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را کشف، خزیدن و فهرست بندی کنند.

 

سیستم CMS شما باید بتواند نقشه سایت را به صورت خودکار ایجاد کند. در غیر این صورت می توانید از خزنده برای ساخت آن استفاده کنید.

 

#۶. فایل Robots.txt را ایجاد و بررسی کنید

فایل Robots.txt حاوی دستورالعمل های مختلفی برای موتورهای جستجو است. از جمله موارد دیگر، این فایل به ربات‌های موتور جستجو می‌گوید که کدام بخش‌های سایت را می‌توانند و نمی‌توانند بخزند و فهرست کنند.

 

#۷. داده‌های GSC را برای اقدامات دستی، خطاها یا مشکلات پوشش بررسی کنید

قبل از راه اندازی کمپین سئو، بخش پوشش GSC را برای هر گونه مشکل یا خطای احتمالی که ممکن است گوگل در سایت شما کشف کرده باشد، بررسی کنید. این مشکلات می تواند شامل صفحاتی باشد که موتور جستجو نمی تواند بخزد، صفحات ۴۰۴ و سایر خطاها.

 

#۸. یک خزیدن اولیه سایت را اجرا کنید تا مطمئن شوید که گوگل می تواند سایت را ایندکس کند

در نهایت، یک خزنده بر روی پلت فرم سئوی خود برای ارزیابی سایت راه اندازی کنید. در این خزیدن اول، به هر مشکلی در مورد خزیدن و نمایه سازی محتوای خود توجه کنید. این اقدام ساده به شما کمک می‌کند تا مسائل فنی بالقوه‌ای را که ممکن است مانع حرکت شما شود، از بین ببرید.

اگر گوگل نتواند محتوای شما را بخزد، در نتایج جستجو قرار نخواهد گرفت!

 

#۹. موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود را شناسایی کنید

قبل از شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی، باید مجموعه کلی مشکلاتی که مخاطبان شما به صورت آنلاین جستجو می کنند را درک کنید. ما به این مشکلات به عنوان موضوعات اشاره می کنیم – مفاهیم کلی که افرادی که می خواهید به سایت خود جذب کنید به آنها اهمیت می دهند.

 

به عنوان مثال، “SEO” به خودی خود یک موضوع است، نه یک کلمه کلیدی. این شامل بسیاری از موضوعات فرعی و کلمات کلیدی است که می توانید صفحات خود را روی آنها متمرکز کنید.

 

شماره ۱۰. کلمات کلیدی بذر را شناسایی کنید

کلمات کلیدی Seed عباراتی هستند که محصول، دسته، صنعت یا جایگاه شما را توصیف می کنند که به نام برند شما مرتبط نیستند. این عبارات به مخاطب شما می گویند که شما چه کار می کنید.

 

به عنوان مثال، کلمات کلیدی اولیه ما به ابزارهای سئو، پلت فرم سئو و غیره مربوط می شود زیرا محصول ما همین است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد یافتن کلمات کلیدی بذر، این راهنمای تحقیق کلمات کلیدی را بررسی کنید.

 

شماره ۱۱. در مورد کلمات کلیدی بیشتر مرتبط با موضوعات اصلی خود تحقیق کنید

مخاطبان شما همچنین ممکن است در حال تحقیق در مورد موضوعاتی باشند که مستقیماً به محصول یا خدمات شما مربوط نمی شود. شناسایی آن کلمات کلیدی اضافی به شما کمک می کند تا درک کنید که مخاطبان شما در ادامه مسیر خرید چه می خواهند بدانند.

 

#۱۲. کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس اصطلاحات بذر پیدا کنید

کلمات کلیدی دم بلند، تغییرات ۳ کلمه ای یا طولانی تر از اصطلاحات اولیه هستند. این عبارات ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشند اما معمولاً نرخ تبدیل بسیار بالاتری را ارائه می دهند.

 

شماره ۱۳. هدف جستجو را ارزیابی کنید

هدف جستجو دلیل انجام جستجوی خاص را مشخص می کند. برای رتبه بندی، محتوای شما باید با هدف جستجوی مربوطه برای کلمه کلیدی اصلی خود هماهنگ باشد. باید شامل اطلاعات مرتبط باشد و با قالب و طول ایده آل برای هدف مطابقت داشته باشد.

 

شماره ۱۴. انجام تحقیقات رقابتی کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی رقابتی به شما کمک می کند تا بفهمید با چه کسی در SERP رقابت می کنید و چه کلمات کلیدی باعث موفقیت آن شرکت ها می شود. با این فرآیند، می توانید فرصت های جدید کلمات کلیدی را به سرعت کشف کنید و بر اساس تجربه رقبا درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

شماره ۱۵. در مورد شکاف های محتوایی خود تحقیق کنید

شکاف‌های محتوا فرآیندی شبیه به تحقیق کلمات کلیدی رقابتی است که هدف آن کشف عباراتی است که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند، اما شما رتبه‌بندی نمی‌کنید. مقایسه مجموعه کلمات کلیدی شما و یک رقیب می تواند فرصت های جدیدی را آشکار کند و به شما نشان دهد که کجا باید دید جستجو را ایجاد کنید.

 

شماره ۱۶. دشواری کلمات کلیدی هدف خود را مرور کنید

دشواری کلمه کلیدی احتمال رتبه شما را برای یک کلمه کلیدی خاص مشخص می کند. در seoClarity، ما از معیار قدرت صفحه، ترکیبی از همه چیزهایی که گوگل هنگام ارزیابی یک صفحه به آن نگاه می‌کند، برای ارزیابی شانس آن در رتبه‌بندی استفاده می‌کنیم.

 

شماره ۱۷. هدف جستجوی کلمه کلیدی را مرور کنید

مشتریان به دلایلی اطلاعات خاصی را جستجو می کنند. بنابراین، پست یا صفحه وبلاگ شما باید هدف جستجوی آنها را برآورده کند و در حالت ایده آل از آن فراتر رود. در عمل، این شامل جزئیات مربوطه و بهینه سازی قالب صفحه مطابق با هدف کاربر است.

 

#۱۸. محتوای با رتبه برتر را برای الگوها مرور کنید

برای شناسایی عناصر رایجی که هدف کاربر را برآورده می کنند، همه URL های رتبه برتر را در نتایج جستجو مرور کنید. اینها شامل طول بهینه و همچنین هر بخش استانداردی است که همه آن صفحات شامل می شود.

 

#۱۹. هر گونه اطلاعات اضافی را شناسایی کنید

با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Content Fusion، نیازهای مخاطب را ارزیابی کنید تا بفهمید چه اطلاعات دیگری باید در محتوا گنجانده شود.

 

#۲۰. محتوا را با کلمات کلیدی معنایی گسترش دهید

کلمات کلیدی معنایی انواعی از عبارت جستجوی اصلی شما و سایر عبارات هستند که به گوگل کمک می کنند تا زمینه پشت محتوا را درک کند. افزودن آنها در سراسر محتوا موضوع صفحه را واضح تر می کند و به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را برای عبارات جستجوی مرتبط تر رتبه بندی کند.

 

#۲۱. روی مقدمه محتوا تمرکز کنید

کلیدواژه اصلی را در پاراگراف آغازین محتوا قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که موضوع آن برای خوانندگان و خزنده‌های موتور جستجو واضح است.

 

#۲۲. خواندن مطالب را آسان کنید

بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد صفحاتی را بخوانند که به توجه بیش از حد آنها نیاز ندارد. به زبان ساده بنویسید تا مخاطبان خود را درگیر کنید و آنها را برای مدت طولانی در صفحه نگه دارید. انجام این کار تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند، تعامل را افزایش می‌دهد و سیگنال قدرتمندی را به موتور جستجو ارسال می‌کند.

 

شماره ۲۳. بهینه سازی محتوا برای موبایل

چه در حال ایجاد یک پست وبلاگ یا یک صفحه فرود هستید، مطمئن شوید که کاربران دستگاه های تلفن همراه می توانند محتوا را ببینند. همچنین، محتوایی بنویسید که اسکن آن آسان باشد با جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه.

 

#۲۴. الگوهای SERP را ارزیابی کنید

بررسی کنید که سایر صفحات با رتبه برتر چگونه خود را در SERP قرار می دهند، از چه نسخه ای در متاتگ ها استفاده می کنند و رویکرد آنها به محتوا. با انجام این کار، بهترین رویکرد برای مطابقت با هدف جستجو را شناسایی خواهید کرد.

 

#۲۵. از Short URL Slug استفاده کنید

عنوان صفحه را در URL اسلاگ تکرار نکنید. در عوض، URL های کوتاه و مناسب سئو ایجاد کنید که فقط حاوی کلمه کلیدی اصلی یا تنوع آن باشد.

 

شماره ۲۶. یک عنوان متا جذاب بنویسید که مطابق با هدف SERP باشد

تگ عنوان اولین عنصر فهرست شما است که ممکن است کاربر در SERP متوجه شود. آن را متمایز کنید و روی الگوهایی تمرکز کنید که توسط سایر محتوای با رتبه برتر استفاده می شود تا عنوان را با هدف کاربر هماهنگ کنید.

 

اگر متای شما قبلا نوشته شده است، از بازگشت و به روز رسانی آن نترسید! این می تواند منجر به برخی بردهای سریع شود.

 

شماره ۲۷. یک توضیحات متا قانع کننده بنویسید

عنوان متا توجه شخص را به خود جلب می کند، در حالی که توضیحات متا، از طرف دیگر، قولی در مورد محتوا می دهد که خواننده را متقاعد می کند که کلیک کند.

 

کلمه کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید و توضیح دهید که شخص چه اطلاعاتی را در صفحه پیدا خواهد کرد.

 

شماره ۲۸. از کلمه کلیدی اصلی (یا تنوع آن) در تگ H1 استفاده کنید

همچنین مطمئن شوید که فقط یک تگ H1 در صفحه وجود دارد. این عنوان یک عامل رتبه بندی قوی است و سیگنال مرتبط بودن محتوای صفحه را به موتور جستجو ارسال می کند.

 

شماره ۲۹. شامل پیوندهای داخلی و خارجی

پیوندهای داخلی به شما کمک می کند تا محتوا را در کانون های موضوعی سازماندهی کنید و به خوانندگان نشان دهید که چه اطلاعات مرتبط دیگری را می توانند در سایت شما بیابند. از سوی دیگر، لینک های خارجی چطور رپورتاژ قدرتمند بخرم؟ اعتبار محتوای شما را افزایش می دهند و تمایل شما را برای کمک به خواننده در حل مشکل خود نشان می دهند.

 

لینک های داخلی تحت کنترل مستقیم شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که برای شما کار می کنند! برای صرفه جویی در زمان و ساده کردن فرآیند، ClarityAutomate™ Link Optimizer به طور خودکار پیوندهای داخلی را تجزیه و تحلیل، ایجاد و منتشر می کند.

 

شماره ۳۰. از تگ های Alt توصیفی استفاده کنید

تگ‌های Alt یکی دیگر از عناصر سئوی درون صفحه هستند که می‌توانند به روشن شدن موضوع صفحه برای ربات موتور جستجو کمک کنند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، تگ‌های alt شما باید واضح و توصیفی باشند و به موضوع و کلمات کلیدی اصلی ارجاع دهند.

 

شماره ۳۱. انجام ممیزی منظم سایت

ممیزی سایت به ارزیابی سایت شما و تعیین اینکه آیا جستجو پسند است یا خیر کمک می کند. اما برای حفظ یک سایت در بالاترین استاندارد، باید ممیزی سایت را به طور منظم انجام دهید. دلیل آن ساده است – وب سایت ها تکامل می یابند، و در نتیجه، مسائل و خطاهای فنی جدیدی به وجود می آیند که می تواند مانع تلاش های سئو شما شود.

 

شماره ۳۲. خطاهای Crawl را شناسایی کنید

خطاهای Crawl زمانی رخ می دهد که موتور جستجو نتواند آن محتوا را بخزد و رتبه بندی کند. به‌عنوان بخشی از ممیزی‌های منظم سایت، هم نتایج GSC و هم نتایج خزیدن خود را برای هر گونه خطای خزیدن بررسی کنید و آنها را برطرف کنید تا به Google اجازه دهید همه محتوای شما را فهرست کند.

 

شماره ۳۳. بررسی نمایه سازی

به طور مشابه، از گزارش پوشش کنسول جستجوی گوگل برای بررسی تعداد صفحات سایت شما که گوگل ایندکس کرده است و اینکه آیا دارایی هایی وجود دارد که رتبه بندی آن ها برای آن دشوار است، استفاده کنید.

 

#۳۴. نقشه سایت را در GSC مرور کنید

با استفاده از گزارش نقشه سایت GSC، بررسی کنید که آیا موتور جستجو می تواند به فایل نقشه سایت شما دسترسی داشته باشد و آن را به درستی بخواند و آیا می تواند همه صفحاتی را که در آنجا فهرست کرده اید فهرست کند.

 

شماره ۳۵. فایل Robots.txt را مرور کنید

به طور مشابه، فایل robots.txt خود را ارزیابی کنید. به طور خاص، به هر بخش سایتی که ممکن است از ربات های موجود در آن مسدود شده باشید توجه کنید.

 

می توانید فایل را به صورت دستی بررسی کنید یا به خزنده سایت اجازه دهید به آن دسترسی داشته باشد و آن را برای شما تجزیه و تحلیل کند.

 

شماره ۳۶. سرعت سایت و صفحه را بررسی کنید

در یکی دو سال اخیر، سرعت صفحه به یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شده است. سرعت سایت خود را به طور منظم بررسی کنید و هر عنصری را که ممکن است باعث کاهش سرعت صفحات شما در مرورگر شود بهینه کنید.

 

شماره ۳۷. بررسی سازگاری با موبایل

با ایندکس mobile-first، گوگل صفحات سازگار با موبایل را در اولویت قرار می دهد، در دستگاه های تلفن همراه سریع کار می کند و تجربه کاربری خوبی از تلفن همراه ارائه می دهد.

 

شماره ۳۸. رمزگذاری HTTPS را مرور کنید

گوگل تایید کرد که رمزگذاری HTTPS یک عامل رتبه بندی “سبک” است، زیرا امنیت صفحه را برای کاربران افزایش می دهد. به عنوان بخشی از ممیزی فنی سایت، رمزگذاری خود را برای هر گونه خطا یا فایل های مرتبط با URL های قدیمی و مبتنی بر HTTP بررسی کنید.

 

شماره ۳۹. لینک های شکسته و تغییر مسیرها را شناسایی کنید

هر دوی این موارد همچنین بر اینکه ربات‌های خزنده می‌توانند به تمام محتوای مورد نیاز در بودجه خزیدن اختصاص داده شده خود دسترسی داشته باشند، تأثیر می‌گذارند. پیوندهای شکسته یک خزنده را در مسیر خود متوقف می کند. همچنین زنجیره های تغییر مسیر خیلی طولانی را دنبال نمی کند و تلاش برای دسترسی به محتوای هدایت شده را متوقف نمی کند.

 

شماره ۴۰. مرور JavaScript (JS) Rendering

اگرچه موتورهای جستجو در ارائه جاوا اسکریپت بهتر و بهتر می شوند، اما هنوز در انجام این کار با مشکلاتی مواجه می شوند. این مشکلات باعث می شود محتوای شما ایندکس نشود.

 

خزنده خود را طوری تنظیم کنید که JS را نیز رندر کند و مشکلات احتمالی آن را ارزیابی کند.

 

شماره ۴۱. ممیزی داده های ساخت یافته

نشانه گذاری ساختار یافته Schema.org به شما امکان می دهد عناصر مختلف صفحه را برای موتورهای جستجو توضیح دهید. با Schema، می‌توانید دید جستجو و نرخ کلیک ارگانیک را بهبود ببخشید، اما این به شرط اجرای صحیح آن است.

 

شماره ۴۲. نمایه پیوند خود را مرور کنید

قبل از ایجاد هر لینکی، بدانید که چرا سایت شما در جایگاهی قرار می‌گیرد و چه لینک‌هایی بیشترین اعتبار را دارند. ممیزی پروفایل پیوند همچنین به شما کمک می کند پیوندهای سمی را که ممکن است مانع از رتبه بندی بهتر سایت شما شوند را شناسایی و رد کنید.

 

شماره ۴۳. بک لینک های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل مشابهی از پروفایل پیوندهای رقبا انجام دهید. این اقدام به شما کمک می‌کند بفهمید چه لینک‌هایی باعث موفقیت آن‌ها در SERP می‌شوند و پیوندهایی را که می‌توانید برای سایت خود دوباره ایجاد کنید، کشف کنید.

 

شماره ۴۴. استراتژی های لینک سازی را بر اساس منابع فعلی خود اولویت بندی کنید

بسیاری از استراتژی‌های لینک‌سازی به منابع، افراد و زمان بیشتری برای ارائه نتایج نیاز دارند. هنگام برنامه ریزی استراتژی کسب لینک، روی استراتژی هایی تمرکز کنید که می توانید با استفاده از منابع موجود در مقیاسی اجرا کنید.

توضیح دهید که چگونه برخی از استراتژی ها به منابع اضافی (مثلاً محتوا) نیاز دارند، در حالی که سایر استراتژی ها فقط به زمان نیاز دارند تا تکمیل شوند.

 

شماره ۴۵. کمپین های کسب پیوند ارگانیک را نیز راه اندازی کنید

بیشتر استراتژی‌های لینک‌سازی از شما می‌خواهند که فعالانه فرصت‌های پیوند جدید را دنبال کنید تا آن ارجاعات آنلاین به کسب و کار یا محتوای خود را دریافت کنید. با این حال، برخی از استراتژی‌ها همچنین به ساخت دارایی‌های محتوای ارزشمند اجازه می‌دهند تا بک لینک‌ها را به صورت ارگانیک به دست آورند. نمونه هایی از این موارد شامل انتشار تحقیقات صنعت اختصاصی و استراتژی های مختلف روابط عمومی است.

 

در پایان

در اینجا شما یک چک لیست کامل و ۴۵ نقطه ای SEO را دارید که تمام وظایفی را که باعث دیده شدن جستجو، رتبه بندی، ترافیک ارگانیک و فروش در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن می شود را پوشش می دهد.

 

اما جدای از وظایفی که در بالا ذکر کردیم، یک چیز دیگر وجود دارد که باید هنگام کار بر روی رتبه بندی و دید ارگانیک شرکت خود به خاطر بسپارید: سئو بدون منبع داده قابل اعتماد عملا غیرممکن است. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ممیزی سایت، تجزیه و تحلیل SERP، بهینه سازی محتوا تا ساخت لینک، هر کاری که انجام می دهید به داده ها و اطلاعات نیاز دارد.  

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.