کد خبر : 208822
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 21:14
-

آداب باغداری را با خرید سالمترین نهال های میوه بیاموزید

آداب باغداری را با خرید سالمترین نهال های میوه بیاموزید

باغداری هم مانند هر شغل دیگری فوت و فن خاص خود را دارد. در واقع شما نمی توانید انتظار داشته باشید بدون هیچ گونه آگاهی یا دانشی در مورد نهال و باغداری، چند نهال که مشخص نیست آیا کیفیت مطلوبی دارند یا حتی برای منطقه و شرایط آب و هوایی شما مناسب اند را بکارید

باغداری هم مانند هر شغل دیگری فوت و فن خاص خود را دارد. در واقع شما نمی توانید انتظار داشته باشید بدون هیچ گونه آگاهی یا دانشی در مورد نهال و باغداری، چند نهال که مشخص نیست آیا کیفیت مطلوبی دارند یا حتی برای منطقه و شرایط آب و هوایی شما مناسب اند را بکارید و منتظر باشید آن ها به محصول دهی برسد!

خیر چنین خبری نیست، به دل خود صابون نزنید! نهالکاری و باغداری هم مانند هر شغل دیگری دارای آداب و فوت و فن خاص خود است؛ پس شما باید تمامی این فوت و فن ها را بیاموزید تا به باغداری موفق تبدیل شوید. برای این منظور هم تنها کافی است چند دقیقه ای از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید، ما سعی می کنیم کاملترین اطلاعات و بخشی از تجارب خود را به شما منتقل نماییم. البته در همین ابتدا بگوییم برای کسب تجارب بیشتر، تنها کافی است به وب سایت نهالوند مراجعه و با کارشناسان خبره آن ها صحبت کنید. همراه ما باشید!

خرید نهال گردو پیوندی

باغداری در نظام سرمایه داری نوین

وب سایت هایی مانند نهالستان نهالوند، ویکی پدیا، ویکی کشاورز و ویکی هو جزو معتبرترین وب سایت های موجود در ایران هستند، به نقل از این منابع امروز در نظام سرمایه داری نوین تنها سرمایه گذاری موفق خرید طلا، سکه یا دلار نیست!

احتمالا برای شما هم جالب باشد، اما سرمایه گذاری در زمینه نهال و خرید و کاشت نهال می تواند از بهترین سرمایه گذاری ها در قرن بیست و یک باشد. چیزی که امروز ما در نظام سرمایه داری قرن بیست و یک با آن روبه رو هستیم فراگیری ارزهای دیجیتالی، بازار بورس، اموال منقول و غیر منقول است. این نوع سرمایه گذاری ها شاید سود آور باشند اما بدون شک با استرس، ریسک و ضرر همراه اند.

سرمایه گذاری در زمینه نهال و نهالکاری شاید خیلی با ماهیت قرن اخیر سازگاری نداشته باشد و در دنیای مدرن کمی مسخره به نظر آید، اما بدون شک بهترین نوع سرمایه گذاری است. این نوع سرمایه گذاری علاوه بر اینکه شما را به ثروت زیادی می رساند، بلکه مزایای دیگری هم مانند حفظ محیط زیست به دنبال دارد. علاوه بر آن تاکنون فکر کرده اید که گل ها، درختان و گیاهان چقدر حس خوب به شما القاء می کنند؛ پس به نظر شما باغداری نوعی تراپی با مزایا نیست؟!

باغدار موفق کیست؟

باغدار موفق کسی است که بتواند با توجه به شرایط آب و هوای منطقه خود مناسب ترین نهال را انتخاب کند. مسئله ای که باید شما در مورد باغداری بدانید این است که معمولا هر نهالی شرایط آب و هوایی خاص خود را می طلبد؛ پس شما هم باید نهال ها را جایی بکارید که از عهده برآورد نیازهای آن ها برآیید.

ما در ادامه با توضیحی در رابطه با اقلیم های مختلف در ایران، برخی از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در آن اقلیم ها را به شما معرفی می کنیم.

اقلیم سردسیری

همانطور که می دانید در اقلیم های سردسیری معمولا ارتفاع محیط نسبت به سطح دریا بالاتر است و به همین نسبت هم فشار هوا کاهش پیدا می کند. در این مناطق و این شرایط اقلیمی معمولا ما با بارش های سنگین برف و باران مواجه هستیم؛ از همین رو نهال هایی که در این مناطق می کارید باید بتوانند در برابر سرما دوام بیاورند. نهال هایی مانند گردو، به، فندق، زردآلو، بادام، انگور، گل محمدی، پسته، پالونیا، آلبالو، آلو، هلو، انار، صنوبر، سیب، گیلاس، گوجه سبز، زرشک، گلابی، توت، انجیر، زیتون، شلیل و خرمالو از مناسب ترین نهال ها برای این مناطق هستند.

نهال بادام پیوندی

اقلیم گرمسیری

مناطق گرمسیری درست برعکس مناطق سردسیری هستند، در این اقلیم ها ارتفاع منطقه با دریا چندان زیاد نیست و بارش برف و باران هم به ندرت مشاهده می شود. با این اوصاف نهال هایی که در این مناطق می کارید باید بتوانند در برابر گرما مقاوم باشند. نهال های گردو، بادام، فندق، انگور، زردآلو، پالونیا، آلو، هلو، انار، پسته، توت، گوجه سبز، زرشک، گلابی، انجیر، زیتون و شلیل برای اقلیم های گرمسیری و شهرهای کویری و مرکزی ایران بسیار مناسب اند.

اقلیم معتدل و مرطوب

شرایط اقلیمی معتدل و مرطوب بهترین شرایط برای کاشت نهال هستند، در این شرایط اقلیمی شما می توانید ۸۰ درصد ارقام نهال ها را بکارید. البته نباید این نکته را فراموش کنید که نهال های مورد نظر شما نباید نسبت به رطوبت خاک حساسیت نشان دهند. نهال هایی مانند گردو، توت، پالونیا، انار، گوجه سبز، انجیر، به، انگور، آلبالو، بادام، خرمالو، زیتون، فندق، زردآلو، آلو، سیب، گلابی و گیلاس برای مناطق مرطوب بسیار مناسب اند.

نهال های خوب، خوب میوه می دهند!

بله نباید این نکته را هیچگاه فراموش کنید، نهال های سالم می توانند شما را به باغستانی زیبا و سرسبز برسانند. وگرنه تا به حال کسی نتوانسته با کاشت یک سری نهال ناسالم و بی کیفیت به جایی برسد. اولین وظیفه شما به عنوان یک باغدار این است که نهال های خوب و باکیفیتی خریداری کنید. نهال های خوب چند ویژگی ظاهری دارند که شما با بررسی آن به راحتی می توانید متوجه شوید سطح کیفی آن نهال چگونه است.

  • اولین ویژگی ظاهری نهال های سالم رشد بدنه آن ها به صورت یک شاخه است.
  • دومین ویژگی عدم مشاهده هر گونه زخمی روی تنه و بدنه نهال است
  • سومین ویژگی قابل توجه در نهال های سالم می تواند فاصله استاندارد قسمت پیوندک با سطح زمین باشد.
  • چهارمین ویژگی یک نهال خوب، سالم بودن ریشه آن است.
  • پنجمین ویژگی در مورد نهال های سالم می تواند به شاداب بودن جوانه های نهال باشد.

قیمت نهال گردو پیوندی

باغستانی سرسبز را با نهالوند به وجود آورید

نهالستان نهالوند یکی از بهترین نهالستان های کشور است، بی شک اگر به نهالستان نهالوند مراجعه کنید می توانید بهترین و با کیفیت ترین نهال ها را خریداری نمایید. یکی از مسائل بسیار مهم در مورد نهال های این نهالستان، قیمت نهال است. تمامی نهال ها در نهالوند از قیمتی استثنایی و رقابتی برخوردارند که این به مشتریان و باغداران عزیز امکان می دهد بهترین نهال ها را با مناسب ترین قیمت ها خریداری نمایند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت نهال میوه و همچنین مشاهده مشخصات هر نهال، نام نهالستان نهالوند را در موتور جستجوگر گوگل وارد کرده و سپس برای خرید نهال میوه مورد نیازتان اقدام نمایید.

علاوه بر این ها نهالستان نهالوند از مجوزهای مورد نیاز برای اثبات سالم بودن نهال برخوردار است. یعنی در واقع زمانی که ما می گوییم نهالوند بهترین نهال ها را ارائه می کند، الکی قمپز در نمی کنیم بلکه از روی سند و مدرک صحبت می کنیم. سندهایی مانند کارت سلامت، کارت قرنطینه و شناسنامه به همراه هر نهال برای شما ارسال می شود. ضمنا هر نهال از ضمانت واقعی بازگشت کالا هم برخوردار است.

وبسایت : nahalvand.com

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰ – ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح