اتمام خطوط اصلی پروژه بن- بروجن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اتمام خطوط اصلی پروژه آبرسانی بن- بروجن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم. علی شهریارپور ۲۴ اسفندماه در جسله ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به دو طرح اقتصاد مقاومتی در استان از سوی سازمان برنامه
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اتمام خطوط اصلی پروژه آبرسانی بن- بروجن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
علی شهریارپور ۲۴ اسفندماه در جسله ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به دو طرح اقتصاد مقاومتی در استان از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت، اظهار کرد: از این اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه راهآهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد و ۱۰ میلیارد تومان نیز به پروژه باند دوم محور شهرکرد_ بروجن به لردگان تزریق میشود، همچنین ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار از اسناد خزانه در سال ۱۴۰۰ به پروژههای اقتصادمقاومتی و جهش تولید استان ابلاغ خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی چهارمحال و بختیاری افزود: حدود ۷۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در برنامه جهش تولید استان به مرحله انعقاد قرارداد در بانکهای عامل رسیده است و اقدامات لازم برای جذب ۴۰۰ میلیارد تومان باقیمانده نیز باید انجام شود، همچنین در سال ۱۴۰۰ کسری اعتبارات هزینهای دستگاههای اجرایی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سالجاری مجموعا ۳۹۵ میلیارد تومان برای پروژه راهآهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد هزینه شده است، بیان کرد: در این پروژه ۱۵ تونل پیشبینی شده است که یکی از بزرگترین تونلهای آن بازگشایی شد.
شهریارپور با بیان اینکه احداث ایستگاه پروژه راهآهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد به علت جابجایی دچار یک وقفه زمانی در احداث شد، گفت: باید اراضی موردنیاز برای احداث این بخش از پروژه به سرعت در اختیار پیمانکار قرار بگیرد تا بتوانیم در برنامه زمانبندی عملیات زیرسازی را به پایان برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: تا خردادماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راهآهن اختصاص پیدا میکند و زیرسازی پروژه به اتمام خواهد رسید، فاز دوم این پروژه در قالب ریلگذاری تعریف شده و این بخش از پروژه نیز نیازمند ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار است، تامین اعتبار این فاز با مشارکت سایر بخشها انجام میشود.
شهریارپور در پایان بیان کرد: برای اتمام خطوط اصلی پروژه آبرسانی بن- بروجن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
ایستگاه شهرکرد در پروژه راهآهن نقطه بحرانی است
در ادامه علیرضا صلواتی مجری طرحهای زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به پروژه راهآهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد حدود ۳۴۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که حدود ۲۸۰ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده و پیمانکاران این پروژه ۹۸ میلیاردتومان مطالبات دارند.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه راهآهن حدود ۵۰ درصد است و پس از اتمام زیرسازی مناقصه برای ریلگذاری انجام میشود.
صلواتی با اشاره به اینکه ایستگاه شهرکرد در این پروژه نقطه بحرانی است، گفت: این بخش از پروژه از برنامه زمانبندی عقب است و باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن با تخصیص اراضی موردنیاز آغاز شود.
پیشرفت پروژه کنارگذر شمالی شهرکرد ۷۵ درصد است
حسنعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در پایان این جلسه با اشاره به اینکه ۳۵ قرارداد با شرکتهای پیمانکاری برای اجرای پروژههای حوزه راه و راهسازی منعقد شده است، اظهار کرد: طول راههای در دست اجرای استان ۱۹۸ کیلومتر است.
وی با اشاره به پروژههای اقتصاد مقاومتی در حوزه راه و راهسازی، بیان کرد: این پروژهها شامل احداث باند دوم محور شهرکرد- بروجن- لردگان، محور شهرکرد- بازفت- شلمزار- ناغان، محور کنارگذار شمالی شهرکرد و کنار گذر سامان، محور اردل- گورمیزه- دوپلان، محور فارسان- دشتک و محور شهرکرد- بن- داران است.
مقصودی در خصوص پروژه کنار گذر شمالی شهرکرد، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۵ درصد است، آسفالت حدود یک کیلومتر از این محور باقی مانده است و علائم و خطکشی مسیر نیز باید توسط پیمانکار انجام شود.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰