کد خبر : 144752
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 10:18
-

بازگشت گرگ‌ها به هلند پس از ۱۴۰ سال

بازگشت گرگ‌ها به هلند پس از ۱۴۰ سال

به گفته بوم‌شناسان، هلند پس از ۱۴۰ سال دوباره میزبان نخستین جمعیت گرگ‌های این کشور شده است. به گزارش ایسنا، گرگ‌ها بیش از یک قرن پیش در کشورهای سراسر اروپا شکار شدند اما به تدریج به سرزمین‌های مختلف این قاره بازگشته‌اند. مشاهدات گاه گاه گرگ‌ها در هلند از سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش شده است اما پیش‌تر

بازگشت گرگ‌ها به هلند پس از ۱۴۰ سال

به گفته بوم‌شناسان، هلند پس از ۱۴۰ سال دوباره میزبان نخستین جمعیت گرگ‌های این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، گرگ‌ها بیش از یک قرن پیش در کشورهای سراسر اروپا شکار شدند اما به تدریج به سرزمین‌های مختلف این قاره بازگشته‌اند.

مشاهدات گاه گاه گرگ‌ها در هلند از سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش شده است اما پیش‌تر تصور می‌شد این حیوانات به طور موقت از مرز آلمان عبور کرده و به این کشور آمده‌اند و متعاقبا به آلمان باز خواهند گشت.

بوم‌شناسان هلندی دو گرگ ماده را در منطقه “ویلواه” دنبال کرده و ردپا و فضولات این حیوانات را که از آن‌ها می‌توانند دی‌ان‌ای‌شان را تشخیص دهند، جمع‌آوری کردند. این کارشناسان می‌توانند با استفاده از دی‌ان‌ای این دو گرگ، نر یا ماده بودن، تنها بودن یا به دنبال جفت بودن و اطلاعاتی در مورد گله این گرگ‌ها را تشخیص دهند.

این داده‌ها به بوم شناسان نشان داده که یکی از این دو گرگ ماده برای شش ماه مداوم در هلند بوده و اکنون می‌توان آن را ساکن هلند دانست.

هم‌چنین یک گرگ نر در منطقه مشاهده شده و از این رو می‌توان انتظار داشت که تا چند ماه دیگر اولین گله گرگ‌های هلندی در راه باشد.

بوم‌شناسان هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد ماده گرگ دوم هستند.

با این حال گرگ‌ها همیشه بحث‌برانگیز بوده‌اند. پس از این که گرگ‌ها از سال ۱۹۹۲ میلادی از ایتالیا به فرانسه بازگشتند، جمعیت‌شان به سرعت رشد کرده و دامداران از افزایش حملات آن‌ها با ۱۲ هزار مورد گزارش شده به شدت رنج می‌برند.

بنا بر گزارش بی بی سی، دامداران در صورتی که اقدامات محافظتی مانند حصارهای الکتریکی و سگ‌های گله داشته باشند،‌ می‌توانند در صورت این گونه حملات غرامت دریافت کنند اما با این حال هنوز در مورد خساراتی که گله‌های دام‌هایشان متوجه آن هستند، ناراضی‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح