تکمیل آخرین قطعه از کمربندی شرق تهران با احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای آغاز عملیات احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری به عنوان یک ابر پروژه عمرانی در شرق پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، مهندس عباس شعبانی با بیان آنکه بزرگراه و تونل شهید شوشتری محوری شمالی- جنوبی در منتهی الیه شرق تهران و به عنوان محور کمکی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای آغاز عملیات احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری به عنوان یک ابر پروژه عمرانی در شرق پایتخت خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهندس عباس شعبانی با بیان آنکه بزرگراه و تونل شهید شوشتری محوری شمالی- جنوبی در منتهی الیه شرق تهران و به عنوان محور کمکی بزرگراه بسیج احداث خواهد شد، افزود: این بزرگراه، بزرگراه های آزادگان و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق متصل می سازد.
وی طول این پروژه را در هر یک از مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال حدود ۱۸.۵ کیلومتر دانست و با یادآوری اینکه حدود ۵ کیلومتر از بخش جنوبی بزرگراه شهید شوشتری طی سال های قبل احداث شده است، افزود: تکمیل بخش باقی مانده پروژه که به دلیل عبور از محدوده های نظامی و پهنه های حفاظت شده زیست محیطی، از سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود متعاقب بازنگری طرح و عبور تونلی از مقاطع یادشده، به زودی از سرگرفته می شود.
وی با بیان آنکه ارتباط بین محورهای جنوبی شهر تهران با محورهای شرق و شمال شرق، هم اکنون از طریق معابر درون شهری شامل بزرگراه بسیج و در ادامه بزرگراه شهید یاسینی برقرار شده است، از تکمیل رینگ بیرونی (کمربندی) بزرگراه های شهر تهران در نتیجه تکمیل بزرگراه شهید شوشتری خبر داد و گفت: متعاقب این گشایش ترافیکی، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری (بزرگراه بسیج و محور شهید یاسینی) برقرار شده و به این ترتیب علاوه بر کاهش ترافیک در محدوده شرق پایتخت، شاهد کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاورت پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری با پارک ملی سرخه حصار و مناطق متعدد نظامی گفت: بررسی ها و مطالعات گسترده ای به منظور تامین ملاحظات زیست محیطی و امنیتی صورت پذیرفته است و از همین رو هر یک از مسیرهای رفت و برگشت پروژه از ۲ تونل به طول تقریبی ۶ کیلومتر، ۲ قطعه بزرگراهی به طول ۴ کیلومتر و چند دستگاه پل و مسیر دسترسی برخوردار خواهند بود.
بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به گفته مهندس شعبانی، این محدوده از شهر تهران به لحاظ عبور از مناطق کوهستانی و برخورد با بستر سنگی نیاز به استفاده از روش هایی متفاوت در احداث تونل های ترافیکی خواهد داشت.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰