کد خبر : 110973
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 20:54
-

فرماندار دلگان: نداشتن راه مناسب سد مستحکم توسعه منطقه است

فرماندار دلگان: نداشتن راه مناسب سد مستحکم توسعه منطقه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان گفت: سالیان سال، چالش جدی توسعه نیافتن منطقه نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و نبود پل در محورهای مواصلاتی بوده که سدی مستحکم در مسیر توسعه اقتصادی و عامل گلایه‌مندی مردم دلگان بوده است. مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا افزود: حمل و نقل یکی از اجزای مهم

فرماندار دلگان: نداشتن راه مناسب سد مستحکم توسعه منطقه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان گفت: سالیان سال، چالش جدی توسعه نیافتن منطقه نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و نبود پل در محورهای مواصلاتی بوده که سدی مستحکم در مسیر توسعه اقتصادی و عامل گلایه‌مندی مردم دلگان بوده است.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا افزود: حمل و نقل یکی از اجزای مهم رشد اقتصادی محسوب شده و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر مستقیم و فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و پیشرفت منطقه دارد.

وی بیان کرد: موقعیت استراتژیکی و سوق الجیشی دلگان به عنوان نقطه اتصال بنادر چابهار و بندرعباس و جنوب استان با عمق کشور؛ ما را قادر خواهد ساخت که به شرط تامین اعتبار لازم و  سرمایه گذاری در راهها  و ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد بار و مسافر، رشد و توسعه اقتصادی شهرستان را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

وی ادامه داد: در حالی که به همت دولت و همکاری اثر بخش مردم در همه بخشها شاهد جهش شاخصها در دلگان هستیم، نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و عدم تردد اتوبوس های مسافربری در محورهای منتهی به دلگان به علت عدم برخورداری محورها از استاندارد کافی، مانعی جدی در رشد همه جانبه شهرستان است.

شجاعی اظهار داشت: توجه به محورهای مواصلاتی دلگان میتواند پنجره‌ای از توسعه را به روی منطقه گشوده و به رونق کسب و کار کشاورزی جنوب استان کمک بزرگی کند.

وی بیان کرد: علی رغم علم به اینکه سالها در بخش راهها با راهبرد عمل نشده و توسعه شهرستان قربانی راههای غیراستاندارد شده، هنوز هم وزارت راه نقشه راه مناسب برای عبور از چالش فوق نداشته و اخیرا هم اعتبارات محدودیت ایجاد نموده است و با ۱۷ میلی متر باران، راههای دلگان مسدود و درب شهرستان به بیرون بسته میشود و ارتفاع کم‌دلگان از سطح دریا و تاثیرپذیری از آثار مخرب جریان آب و سیلابهای شهرستانها و مناطق همجوار و فقدان پل های مناسب، باعث گلایه مندی مردم بوده است.

شجاعی گفت: توجه به محورهای مواصلاتی دلگان میتواند پنجره‌ای از توسعه را به روی منطقه گشوده و به رونق کسب و کار کشاورزی جنوب استان کمک بزرگی کند.

شجاعی ادامه داد: علی رغم اتمام  خوب احداث پل ها در مسیر زهکلوت، به تعداد ۱۵ پل شامل ۱۳ دهانه ای ، ۴ دهانه ای، ۳ دهانه ای و…و نیمه تمام ماندن ۲۵ پل با دهانه های ۵ تایی و ۶ تایی، ۱۰ تایی، ۱۴ تایی و .. انتظار بود وزارت راه با تخصیص به موقع اعتبارات ملی، به تسریع در اجرای این محور کلیدی کمک می‌کرد و از سوئی چندین پل در مسیر ایرانشهر به دلگان، که تعدادی نیمه تمام و تعدادی آغاز نشده است نیز از ضرورتهای این محور است.

فرماندار دلگان گفت: با توجه به توجه شورای برنامه ریزی استان به پیش بینی و تخصیص اعتبارات استانی راه اما تاکنون وعده های مسوولین وزارت راه مبنی بر تخصیص اعتبارات منابع ملی برای محور دلگان به زهکلوت محقق نشده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح