کد خبر : 82258
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 23:35
-

پارک صنایع خلاق به تبلور اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می‌کند

پارک صنایع خلاق به تبلور اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می‌کند

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به راه‌اندازی “پارک علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی” ذیل این نهاد، تاکید کرد که ایجاد و فعال‌سازی چنین مجموعه‌ای به تبلور اقتصاد فرهنگ وهنر به عنوان شاخصه‌ای مهم در استان فارس و کشور کمک خواهد کرد. دکتر مظاهر بابایی چهارشنبه ۱۶ تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی

پارک صنایع خلاق به تبلور اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می‌کند

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به راه‌اندازی “پارک علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی” ذیل این نهاد، تاکید کرد که ایجاد و فعال‌سازی چنین مجموعه‌ای به تبلور اقتصاد فرهنگ وهنر به عنوان شاخصه‌ای مهم در استان فارس و کشور کمک خواهد کرد.

دکتر مظاهر بابایی چهارشنبه ۱۶ تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، در معرفی پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنایع فرهنگی در کشور و جایگاه فارس در این زمینه، از سال ۹۷ بحث راه‌اندازی این پارک در استان مد نظر جهاددانشگاهی قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم برای ضرورت ایجاد چنین پارکی آنست که مسیر توسعه فرهنگی از شاهراه اقتصاد فرهنگی عبور می‌کند و یکی از اهداف پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز، دستیابی به این هدف، ذیل اهداف تعیین شده در نقشه مهندسی فرهنگی است.

بابایی با یادآوری اینکه، زیربنای شکل‌گیری نهاد جهاددانشگاهی، مسائل و دغدغه‌های فرهنگی و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این نهاد، معطوف به همین حوزه بوده است، گفت: شاید یکی از دلایل مهم اینکه علیرغم برخورداری از داشته‌های فرهنگی و هنری بسیار ارزشمند، ایران و فارس هنوز جایگاهی مناسب در این حوزه در جهان ندارد، کم توجهی به اقتصاد فرهنگی باشد.

او با بیان اینکه بعد از ۲ سال تلاش و با همت جهادگران دانشگاهی فارس و حمایت مسئولان این استان خصوصا نماینده مقام معظم رهبری، پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بهمن سال ۹۹ در شیراز افتتاح شد، گفت: در ابتدای راه، یک تفاهمنامه سه جانبه بین این پارک و پارک‌های ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی کشور و علم و فناوری استان، منعقد شد.

بابایی با اشاره به اینکه تلاش‌ها در برنامه‌ریزی اقدامات به سمتی است که فعالیت‌های انجام شده در این پارک، منطبق بر اهداف و برنامه‌های سند مهندسی فرهنگی فارس و کشور باشد، گفت: توسعه فرهنگی، اشتغال و تولید ارزش افزوده، از مسیر صنایع نرم و خلاق فرهنگی، جزو مهمترین اهداف این اقدام است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد که پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این استان، در ۱۲ حوزه فعالیتهای خود را برنامه ریزی کرده و دنبال می‌کند، مهمترین خواسته این مجموعه را تداوم حمایت‌های معنوی و کمک به تسهیل مسیر اجرای برنامه‌ها، اعلام کرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از جهاددانشگاهی به واسطه ایجاد این پارک و تاکید بر لزوم تداوم این اقدامات، گفت: موضوع صنایع خلاق و صنایع فرهنگی بیشتر معطوف به داشته‌های جامعه است و ارائه آنها جزو کم هزینه ترین اقدامات یک جامعه محسوب می‌شود.

دکتر عنایت الله رحیمی با بیان اینکه این صنایع، همه ابعاد زندگی انسان در مباحث مادی و معنوی را در بر می‌گیرد، گفت: چنین فعالیت‌هایی علیرغم تاثیر اقتصادی مناسب و حتی مطلوب، نیازمند فضای فیزیکی بزرگ نیست و فعالیت می‌تواند در یک اتاق و فضای کوچک هم انجام شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاری در این حوزه، نیازمند سرمایه بالایی نیست اما بازدهی سرمایه در کوتاه مدت و به میزان مناسبی خواهد بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح