گلایه قاضیزاده هاشمی از «بی سرپناهی» رسانهها و فضای مجازی
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغههای رهبری انقلاب با طرح این سوال که چرا رسانهها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره میشوند؟ عنوان کرد: دغدغههای رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینههای سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغههای رهبری انقلاب با طرح این سوال که چرا رسانهها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره میشوند؟ عنوان کرد: دغدغههای رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینههای سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح کردند، بسیار به حق است.
به گزارش ایسنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه رهبری مبنی بر تحرکات رسانهای دشمن و ضعف تبلیغاتی در کشور، اظهار کرد: دغدغههای رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینههای سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح کردند، بسیار به حق است، دشمنان از رسانه و با ایجاد تبلیغات سوء، حداکثر استفاده را میکنند. از این رو باید مشخص شود که علل و عوامل ناکارآمدی و عدم کار هوشمندانه و خلاقانه با وجود دستگاههای گسترده رسانهای در داخل کشور چه بوده است؟ و چرا رسانهها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره میشوند؟، باید مشخص شود که آیا موضوع این ضعف، مربوط به سیاست گذاری، تفکر، خلاقیت، استفاده از ابزارهای نو و به روز است یا ضعف مدیریتی و یا ترکیبی از همه این موضوعات دلیل ضعف عملکرد است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو ما در مجلس با یک آسیب شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاههای رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیر رسمی به دنبال رفع آسیبهای موجود در این حوزه قدم خواهیم بر داشت.
قاضی زاده هاشمی به تاثیر نقش رسانه در همه حوزهها، اشاره و تصریح کرد: تقدم ساحت حوزه تبلیغات بر سایر حوزهها همچون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اگر در هرکدام از آن حوزهها اتفاقی رخ دهد پیوست مناسب رسانهای برای تبیین افکار عمومی نباشد، هیچ امر مهمی رخ نداده است.
وی با تاکید بر اینکه «مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند»، افزود: حضور چهرهها با تفکرات نو، پرهیز از کارهای تکراری و ملال آور، استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی، اعتماد به نیروهای جوان خلاق و طراح رسانهای، داشتن برنامه برای همه سنین و اقشار جامعه، مسئولیت پذیری و فرار از انداختن تقصیر کوتاهیها به گردن این و آن و همچنین داشتن مدیریت شناختی و هوشمند نسبت به تحرکات گسترده رسانهای بیگانگان و عناصر ضد انقلاب از نکاتی است که میتواند در جهت تقویت جبهه تبلیغاتی انقلاب موثر واقع شود.
عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه «تمام کشورهای دنیا فضای رسانهای خود را مدیریت میکنندـ، تصریح کرد: استفاده از فرصتهای رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع ورود خواهد و همه دستگاهها را پاسخگو تر خواهد کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰