کد خبر : 21271
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 21:44
-

۷ پایه مهم برای تربیت فرزندان مهدوی

۷ پایه مهم برای تربیت فرزندان مهدوی

یک کارشناس مذهبی به چگونگی تربیت فرزندان مهدوی پرداخت و گفت: هفت پایه برای تربیت فرزندان خود می توانیم درنظر بگیریم. حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نخستین پایه تربیت، مهر و محبت پدر و مادری است به طوریکه اگر محبت نباشد به طور قطع تربیت هم نخواهد بود چراکه این مهر و محبت می تواند

۷ پایه مهم برای تربیت فرزندان مهدوی 

یک کارشناس مذهبی به چگونگی تربیت فرزندان مهدوی پرداخت و گفت: هفت پایه برای تربیت فرزندان خود می توانیم درنظر بگیریم.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نخستین پایه تربیت، مهر و محبت پدر و مادری است به طوریکه اگر محبت نباشد به طور قطع تربیت هم نخواهد بود چراکه این مهر و محبت می تواند به صورت گفتاری یا نوشتاری باشد.

وی با اشاره به خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه ادامه داد: محبت را باید از نگاه فرزندان مشاهده کنیم نه از نگاه والدین چراکه نگاه محبت والدین از نظر فرزندان ممکن است وظیفه به شمار آید.

حسینی‌یمین اظهار کرد: دومین پایه تربیت، اقتدار پدر است به طوریکه اگر در منزلی پدر مقتدر نباشد فرزند نمی تواند از او حساب ببرد و این اقتدار را باید مادر برای پدر ایجاد کند تا باعث ظلم نشود.

وی سومین پایه تربیت را استقلال و شخصیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرزند دارای استقلال و شخصیت باشد دیگر به دنبال تقلید نمی رود به طوریکه برای این نوع تربیت دو ابزار مورد نیاز است که نخستین آن حق رأی و دومین توانایی انجام کار است.

حسینی یمین دیگر پایه های تربیت را در تحلیل و تفکر، آزادگی، قدرت عبور و حیا دانست و یادآور شد: آزادگی و قدرت عبور معمولاً از رفتار پدر و مادر به دست می آید و حیا هم در پوشش، رفتار و … والدین مشاهده می شود.

این کارشناس مذهبی در پایان بیان کرد: شروع تربیت فرزندان از قبل از تشکیل نطفه است و پایان آن تقریباً بعد از دوره نوجوانی به شمار می آید، با اینکه این تربیت بعد از نوجوانی ادامه دارد اما به طور قطع تأثیرگذاری آن کمتر است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح