کد خبر : 17525
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 15:15
-

ایجاد پروژه‌های محرک توسعه؛ عامل تقویت انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده

ایجاد پروژه‌های محرک توسعه؛ عامل تقویت انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده

 یک مسئول در اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، ایجاد پروژه‌های محرک توسعه و گسترش خدمات روبنایی را عاملی برای تقویت انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده خواند. علی عباسی ظهر امروز (۱۰ مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محلات با توجه به بافت شهری و برخورداری از خدمات زیرساختی و روبنایی تقسیم‌بندی شده و برخی

ایجاد پروژه‌های محرک توسعه؛ عامل تقویت انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده

 یک مسئول در اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، ایجاد پروژه‌های محرک توسعه و گسترش خدمات روبنایی را عاملی برای تقویت انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده خواند.

علی عباسی ظهر امروز (۱۰ مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محلات با توجه به بافت شهری و برخورداری از خدمات زیرساختی و روبنایی تقسیم‌بندی شده و برخی در گرو نیازمند توجه ویژه جای گرفتند، اظهار کرد: سرانه خدمات شهری در محلات نیازمند توجه ویژه همواره مورد رصد است.

وی با اشاره اینکه شهر زنجان هشت محله نیازمند توجه ویژه دارد، یادآور شد: مناطق اسلام‌آباد، نجف‌آباد (بی‌سیم)، سایان، خان دره، شهداء، فاطمیه، کوی فلسطین، گوجیک آباد در زنجان و حسین‌آباد و شریف‌آباد در شهرستان ابهر و کوی شریعتی در شهرستان خدابنده جزو محلات دارای نیازمند توجه ویژه شناخته شده است.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در همه محلات نیازمند توجه ویژه، کمبود سرانه خدماتی داریم، گفت: در ستاد بازآفرینی شهری در بازه‌های زمانی مختلف جلساتی تشکیل می‌شود و راه و شهرسازی به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهری پیگیر احداث خدمات زیر بنایی و روبنایی از دستگاه‌های متولی مربوطه است.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه در پنج محله نیازمند توجه ویژه سرانه‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز صفر است و در این میان از متولیان امر برای این مناطق درخواست داریم برای این محلات پروژه تعریف کرده و اعتبار لازم را تخصیص دهند.

وی به ارائه مشوق‌ها برای ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده اشاره و بیان کرد: تخفیف در صدور پروانه ساختمان، خدمات نظام مهندسی و ارائه تسهیلات از مشوق‌هایی هستند که متقاضیان می‌توانند در مناطق بافت فرسوده از آن‌ها استفاده و اقدام به نوسازی و بهسازی ساختمان کنند.

عباسی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات در بافت فرسوده ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۹ درصد است، ادامه داد: طی سال گذشته ۶۳۴ واحد به شبکه بانکی معرفی شد و در سال جاری نیز تاکنون ۲۲۰ واحد به بانک معرفی شده‌اند.

این مسئول، تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه را عاملی در راستای ارزش افزوده در محلات و ایجاد انگیزه برای نوسازی ساختمان‌ها دانست و افزود: تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده و محلات نیازمند توجه ویژه بسیار مهم است و پرداخت وام‌های کم‌بهره تحرک نوسازی این مناطق را تسریع می‌بخشد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح