کد خبر : 175387
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 17:50
-

جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا برگزار شد

جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا برگزار شد

مرکز رشد گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا را هم‌زمان با روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به‌صورت مجازی برگزار کرد. به گزارش ایسنا، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا توسط مرکز رشد گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ ماه با حضور دکتر بهروز بادکو،

جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا برگزار شد

مرکز رشد گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا را هم‌زمان با روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به‌صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا توسط مرکز رشد گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ ماه با حضور دکتر بهروز بادکو، رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، دکتر حسین وطن پور، مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهندس ابراهیمی، قائم‌مقام ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به‌ منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ صورت حضوری و برخط برگزار شد.

در ابتدای این جشنواره دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و رییس این جشنواره ملی با ارایه گزارشی از فرآیند برگزاری جشنواره گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا که ناگزیر سبک جدیدی از زندگی و در پیش ‏گرفتن روش‌های متفاوتی برای انجام فعالیت‌‏ها را ضروری کرده است و نیز نقش مهم گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در پیشگیری، کمک درمان و کمک در بهبود بیماران مبتلابه ویروس کرونا، برگزاری جشنواره مجازی ملی گیاهان دارویی و کووید-۱۹ گام مهمی برای بررسی و هم‌اندیشی متخصصان و صاحبان ایده، پژوهش و محصول در  این حوزه و ایجاد همکاری در راه مبارزه با این همه‎گیری جهانی است.

دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی نیز به‌ صورت برخط در این جشنواره ملی عنوان کرد: جهاددانشگاهی از ابتدای این همه‌گیری سعی کرده تا برخی از مشکلات مربوط به این ویروس را حل کند.

وی در این رابطه به طراحی و ساخت اولین کیت تشخیص کرونا توسط پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، تولید ژل ضدعفونی‌کننده گیاهی توسط پژوهشکده گیاهان دارویی و تجهیز آزمایشگاه‌های جهاددانشگاهی جهت تشخیص این ویروس همه‌گیر اشاره کرد و افزود: پژوهشکده گیاهان دارویی تلاش کرده است به موضوع گیاهان دارویی از جنبه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بپردازد و پس از طی آزمایش‌های بالینی به‌ عنوان دارو در سبد مصرف عموم قرار گیرد.

از محورهای اصلی و تخصصی این جشنواره می‌توان به گیاهان دارویی و تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از کرونا، گیاهان دارویی و اثرکمک درمانی در کاهش عوارض و نشانه‎‌های کرونا، گیاهان دارویی و کاهش اختلالات روانی در طول دوره درمان کرونا، گیاهان دارویی و افزایش کیفیت زندگی در بهبودیافتگان از کرونا اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در پایان این جشنواره از هفت آثار برگزیده پژوهشی تقدیر و لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا گردید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح