کد خبر : 72691
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 20:50
-

زود راه افتادن بچه‌ها باعث زانوی ضربدری می‌شود؟

زود راه افتادن بچه‌ها باعث زانوی ضربدری می‌شود؟

ایسنا/لرستان یک دکتری تربیت‌بدنی، ناهنجاری زانوی ضربدری و علل آن را تشریح کرد. مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در ناهنجاری زانوی ضربدری، فاصله عرضی پاها در هنگام راه رفتن و ایستادن از یکدیگر بیشتر می‌شود و فرد به تدریج روی لبه داخلی پافشار بیشتری وارد می‌کند و قوس کف پا نیز ازبین می‌رود.

زود راه افتادن بچه‌ها باعث زانوی ضربدری می‌شود؟

ایسنا/لرستان یک دکتری تربیت‌بدنی، ناهنجاری زانوی ضربدری و علل آن را تشریح کرد.

مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در ناهنجاری زانوی ضربدری، فاصله عرضی پاها در هنگام راه رفتن و ایستادن از یکدیگر بیشتر می‌شود و فرد به تدریج روی لبه داخلی پافشار بیشتری وارد می‌کند و قوس کف پا نیز ازبین می‌رود.

وی ادامه داد: اگر کفش این افراد مورد بررسی قرار گیرد بیشتر ساییدگی در قسمت داخلی کفه کفش است و این ناهنجاری فرد را متمایل به نشستن قورباغه‌ای می کند.

بهرامی در خصوص علل زانوی ضربدری، گفت: نرمی استخوان، چاقی یا وزن زیاد، کف پای صاف، زمینه ارثی، شکستگی در سطوح مفصلی یا اینکه پایین و بالا مفصل دچار شکستگی شده باشد، قنداق کردن بچه‌ها، زود راه افتادن بچه‌ها و نشستن قورباغه‌ای از جمله این موارد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: پارگی رباط جانبی داخلی زانو و کوتاهی رباط جانبی خارجی، کاهش زاویه سرو گردن استخوان ران با تنه آن، رشد بیش از حد کندیل داخلی نسبت به کندیل خارجی، کوتاهی عضله دوسررانی و ضعف عضلات همسترینگ داخلی از دیگر علل زانوی ضربدری هستند.

وی در خصوص پیشنهادات و حرکات اصلاحی برای زانوی ضربدری گفت: برای هر کدام از این علل، حرکات اصلاحی خاصی وجود دارد که می‌توان به متخصص این کار مراجعه کرد و این حرکات را انجام داد.

بهرامی تاکید کرد: سبک زندگی امروزی، عارضه‌های بدنی زیادی به دنبال دارد که ابتدا پیشگیری و در ادامه باید با حرکات اصلاحی تا حد توان آنها را رفع کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح