کد خبر : 74593
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 20:30
-

استفاده نادرست از فضای مجازی؛ مهم‌ترین دلیل طلاق در خراسان جنوبی

استفاده نادرست از فضای مجازی؛ مهم‌ترین دلیل طلاق در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از مهمترین دلایل پرونده‌های منجر به طلاق در استان است که باید توجه مضاعفی در این حوزه شود. حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، امروز سه‌شنبه ۸ تیر به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در

استفاده نادرست از فضای مجازی؛ مهم‌ترین دلیل طلاق در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از مهمترین دلایل پرونده‌های منجر به طلاق در استان است که باید توجه مضاعفی در این حوزه شود.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، امروز سه‌شنبه ۸ تیر به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی کرده که این مهم از دوران مهد کودک آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امسال برگزاری کارگاه‌های آموزش تربیت مربیان مهدکودک در تمام شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته  است یادآور شد: سال گذشته ۶۲ کارگاه مهر ویژه متقاضیان طلاق توافقی برای ۶۵۴ نفر در شهر بیرجند و فردوس برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیشترین برنامه‌های ما در زمینه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نظارت بر طرح نماد ویژه دانش‌آموزان، توسعه کمی و کیفی مراکز مهر خانواده، برگزاری کارگاه باز اجتماعی کردن زندانیان، کارگاه آموزش مهارت فرزندپروری و کارگاه آموزش ویژه تربیت مربیان مهدکودک است.

وحدانی نیا تصریح کرد: در سند تحول قوه قضاییه ماموریت‌های مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش بینی شده است که در برخی ماموریت‌ها دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که با قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشند که در همین راستا کارگروه‌های مختلفی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره خانوادگی و اجرای سامانه تصمیم ادامه داد: این سامانه در شهر بیرجند، قاین و طبس راه اندازی شده است‌ و همچنین در مراکز مشاوره دادگستری نیز ۴۳.۹۵ درصد اختلافات خانوادگی منجر به مصالحه و سازش شده است.

وحدانی‌نیا به استفاده از حکمین و مصلحین قرآنی برای حل اختلافات خانوادگی اشاره کرد و گفت: همچنین طرح ناامن سازی مراکز تولید و توزیع مواد مخدر در حال اجرا است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به سامانه سجام افزود: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ دیده بان در استان داریم و از سال گذشته ۴۰۰ گزارش مردمی در حوزه بهداشت، مفاسد اداری و مالی، موادخدر، تخلف انتخاباتی، جرایم امنیتی، آسیب‌های کار و جوامع کارگری، جرایم فضای مجازی، منابع طبیعی، مفاسد اقتصادی و سایر موارد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: سرقت مستوجب تعزیر یا خرد، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد در تصادفات رانندگی، حمل موادمخدر، تهدید و تخریب و کلاهبرداری بیشترین فراوانی پرونده‌های کیفری را تشکیل می‌دهند.

وحدانی نیا افزود: در ارتباط با سرقت‌های خرد که بیشترین جرم در خراسان جنوبی را از آن خود کرده بخش زیادی به علت سهل انگاری مردم صورت می‌گیرد که بخش قابل توجهی مربوط به ساختمان‌های نیمه‌ساز است.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های دعاوی حقوقی مطرح شده در سال گذشته به ترتیب مطالبه خسارت دادرسی، گواهی انحصار وراثت، مطالبه خسارت تاخیر ودیعه، مطالبه وجه، تامین دلیل، تامین خواسته، اعسار، مطالبه مهریه، صدور چک، نفقه و طلاق توافقی بوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

شب برفی

تیتر باران

شب پاتوق

banichap.com

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ترانسدیوسر IME

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

چاپ و بسته بندی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی

  سامسونگ  گوشی  

مارک  اینتل 

 گواهینامه  قرمز 

 گورمن  تبلت

  آیفون  طراحی  

لایکا  تایوان

  یوتیوب  دوربین 

 اندروید  تاشو

  چین  گلکسی  پیکسل 

 ساعت  ای‌بی

  هوشمند  سطح 

 جدید  شرکت 

 معرفی  تجاری

  طرح