تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 23:16
119 بازدید
کد خبر : 26949

آخرین آمار کرونایی‌ها در سمنان/ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در شاهرود

آخرین آمار کرونایی‌ها در سمنان/ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در شاهرود

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بستری شدن ۲۱ جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد. دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ در مجموعه شهرستان‌های شش گانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مرز

آخرین آمار کرونایی‌ها در سمنان/ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در شاهرود

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بستری شدن ۲۱ جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ در مجموعه شهرستان‌های شش گانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مرز ۴۳ هزار و ۸۱۶ نفر گذشته است.

وی با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۳ هزار و ۸۱۶مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از ۱۳ لغایت ۱۴ مهر ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۹ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود: علاوه بر این در همین مدت ۳۳ هزار و ۹۸۴ بیمار نیز به صورت سرپایی در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تلاش مدافعان سلامت در کمتر از دو سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به هشت‌هزار و ۵۹۶نفر رسید.

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در شاهرود و میامی
همچنین روابط عمومی علوم پزشکی شاهرود نیز از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

روابط عمومی علوم پزشکی شاهرود اعلام کرد: باتوجه به دستور مقام عالی وزارت بهداشت و تاکید دکتر بینش معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص بازگشایی ایمن مدارس و به‌منظور تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال ، با هماهنگی های انجام شده با اداره آموزش و پرورش ، دانش آموزان عزیز خود روز های پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهر ماه از ساعت ۸ لغایت ۱۶.۳۰ جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون زیر مراجعه نمایند :

بنا بر اعلام این دانشگاه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در مرکز تجمیعی واکسیناسیون مدیریت بحران واقع در سرچشمه سالن مدیریت بحران شهرداری شاهرود و مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهدای  مدافع حرم واقع در سرچشمه جنب مجموعه مدیریت بحران انجام می شود.
فعالیت مرکز واکسیناسیون کرونا در مهمانشهر مهاجرین سمنان

مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان از فعالیت مرکز واکسیناسیون کرونا در مهمانشهر مهاجرین سمنان خبر داد.

رستمی مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در بازدید از این مرکز افزود: این مرکز واکسیناسیون با پیگیری‌های پزشک مسئول مرکز سلامت مهاجران، حمایت سرپرست مهمانشهر و همکاری شورای خودگردان مهمانشهر برای واکسیناسیون جمعیت ساکن فعالیت خود را آغاز و روزانه به واکسیناسیون می پردازد.

وی با قدردانی از مدافعان سلامت از زحمات و تلاش های صورت گرفته توسط دکتر غراوی مسئول مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مهاجران و کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان، سرپرست مهمانشهر ناظری پور و همکاران، اعضای شورای اسلامی خودگردان و سفیران سلامت مهمانشهر قدردانی و خواستار همکاری ساکنان مهمانشهر سمنان با مرکز واکسیناسیون شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.