تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 2:15
141 بازدید
کد خبر : 87718

بروز خشکسالی در کشور و پیش‌بینی افزایش مهاجرت به البرز

بروز خشکسالی در کشور و پیش‌بینی افزایش مهاجرت به البرز

ایسنا/البرز مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اینکه امسال بسیاری از مناطق کشور با شوک خشکسالی مواجه بودند ممکن است مهاجرت به البرز بیشتر از سال‌های گذشته باشد و با این اوصاف جمعیت جدید دانش آموزی استان بیش از ۱۵ هزار نفر خواهد بود. سالار قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به

بروز خشکسالی در کشور و پیش‌بینی افزایش مهاجرت به البرز

ایسنا/البرز مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اینکه امسال بسیاری از مناطق کشور با شوک خشکسالی مواجه بودند ممکن است مهاجرت به البرز بیشتر از سال‌های گذشته باشد و با این اوصاف جمعیت جدید دانش آموزی استان بیش از ۱۵ هزار نفر خواهد بود.

سالار قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعداد جمعیت دانش آموزان البرز اظهار کرد: طبق آخرین آمار حدود ۴۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان البرز مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: به طور میانگین در هر سال جدید تحصیلی، حدود سه درصد به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می‌شود که با این اوصاف پیش بینی می‌شود مهر امسال دانش آموزان استان به  حدود ۵۱۰ هزار نفر برسند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه امسال بسیاری از مناطق کشور با شوک خشکسالی مواجه بودند ممکن است مهاجرت به البرز بیشتر از سال‌های گذشته باشد و با این اوصاف جمعیت جدید دانش آموزی استان بیش از ۱۵ هزار نفر خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود جدی کلاس درس در استان اضافه کرد: در استان البرز حدود ۶۰۰۰ کلاس درس لازم است تا بتوانیم در بحث سرانه فضای آموزشی به میانگین کشوری برسیم.

قاسمی تاکید کرد: کمبود فضای آموزشی و معلم دو چالش مهم آموزش و پرورش البرز است که خواه ناخواه بر کیفیت آموزش در مدارس این استان تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: متاسفانه سرعت مدرسه‌سازی در البرز به پای رشد جمعیت دانش آموزی آن نمی‌رسد و با این اوصاف در مرحله اول باید به فکر جبران این کمبودها باشیم تا بتوانیم به تعداد معلمان استان اضافه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت سرانه‌های آموزشی در استان اضافه کرد: علی رغم اینکه البرز یکی از استان‌هایی است که با بیشترین نرخ مهاجرت روبرو است، آخرین استان کشور در تخصیص سرانه‌های آموزشی است.

قاسمی تاکید کرد: در حال حاضر، سرانه جهانی آموزشی ۸.۳۹ متر است این در حالی است که این سرانه در ایران ۵.۱۷ متر و در البرز ۳.۲۸ متر است.

وی توضیح داد: افزایش سرانه آموزشی و جبران کمبودهای موجود استان در این حوزه به تنهایی از عهده آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی بر نمی آید و در این خصوص به مشارکت خیرین، بخش خصوصی و … نیاز است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.