تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:00
86 بازدید
کد خبر : 183244

تغییر وضعیت شیوع کرونا در خوزستان برای فارس مخاطره‌آمیز است

تغییر وضعیت شیوع کرونا در خوزستان برای فارس مخاطره‌آمیز است

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وضعیت استان فارس در آخرین رنگ‌بندی کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته، تاکید کرد که تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان، برای فارس نیز مخاطره آمیز است. عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اکنون ۱۸ شهرستان فارس در وضعیت آبی و ۱۸ شهرستان

تغییر وضعیت شیوع کرونا در خوزستان برای فارس مخاطره‌آمیز است

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وضعیت استان فارس در آخرین رنگ‌بندی کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته، تاکید کرد که تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان، برای فارس نیز مخاطره آمیز است.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اکنون ۱۸ شهرستان فارس در وضعیت آبی و ۱۸ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند و شاهد تغییر و حابجایی وضعیت شهرستان‌ها در هفته گذشته هستیم.

او ضمن ابراز نگرانی از افزایش ترددها در سطح شهر و خیابان‌ها و حضور هم‌استانی‌ها برای مسافرت در شهرهای جنوبی کشور، افزود: متاسفانه وضعیت چند شهر در استان خوزستان قرمز اعلام شده و این همجواری و تردد برای استان فارسی‌ها خطرناک است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش مراجعات سرپایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در دو هفته اخیر، عنوان کرد که این موضوع در حال تاثیرگذاری روی تعداد بستری‌هاست. بیمارستان‌هایی که به حالت استندبای در آمده بودند احتمالا باید مجددا فعال شوند.

همتی خاطرنشان کرد: ممکن است با افزایش تعداد مبتلایان و تعداد بستری‌ها، دوباره برخی محدودیت‌ها اعمال شود، لذا هم‌استانی‌های عزیز دقت کنند که شیوع بیماری موجب بالا رفتن تعداد مرگ و میرها و اعمال محدودیت‌ها خواهد شد که برای همه افراد سخت است.

پایش دریافت کنندگان واکسن کرونا در فارس

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز شنبه ۲۵ بهمن در حاشیه جلسه ستاد دانشگاهی کرونا، گفت: همزمان با سراسر کشور، واکسن علیه کووید۱۹ در فارس نیز از بیست و یکم بهمن در سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، نمازی و شهید دکتر فقیهی شیراز اجرا شده است.

دکتر مهرزاد لطفی افزود: در مرحله نخست واکسن کووید۱۹ به کارکنان بخش های مراقبت های ویژه به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس تزریق شد و در مراحل بعدی نیز گروه های آسیب پذیر طبق پروتکل پیش بینی شده وزارت بهداشت می توانند این واکسن را دریافت کنند.

او با بیان اینکه تاکنون دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ در فارس عارضه جدی نداشتند، ادامه داد: با پیگیری و پایش دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون عارضه جدی مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با ورود واکسن علیه کووید۱۹، نباید حساسیت های مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یابد، زیرا تا واکسینه شدن گسترده مردم به کروناویروس، باید دستورات بهداشتی در برابر این ویروس منحوس را جدی گرفت.

لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال کروناویروس در جامعه دانست و بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.