تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 21:27
207 بازدید
کد خبر : 171294

راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند

راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار دارند، گفت: بارها طی مکاتباتی از اداره کل میراث فرهنگی استان خواسته ایم تا جلوی تورهای غیرمجازی که از راهنمایان گردشگری استفاده نمی کنند را بگیرد، اما تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم. حمیدرضا کرمی امروز(سوم اسفند)

راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار دارند، گفت: بارها طی مکاتباتی از اداره کل میراث فرهنگی استان خواسته ایم تا جلوی تورهای غیرمجازی که از راهنمایان گردشگری استفاده نمی کنند را بگیرد، اما تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم.

حمیدرضا کرمی امروز(سوم اسفند) به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ضربه کرونا به صنعت گردشگری دنیا، اظهار کرد: با شیوع این بیماری، حوزه های مختلف صنعت گردشگری دچار زیان شدیدی شد که یکی از مهمترین این حوزه ها، راهنمایان گردشگری بودند.

وی تصریح کرد: طی یکسالی که کرونا شیوع پیدا کرده، بجز تعداد انگشت شماری از راهنمایان گردشگری، مابقی بصورت ۱۰۰ درصدی غیرفعال بوده و فعالیتی نداشته اند.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه گفت: راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند و بنظر می رسد تا مدت ها بعد از فروکش شدن بیماری کرونا، این وضعیت بازهم تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان درآمد مردم، اتفاقاتی که در سطح کلان کشور می افتد و انگیزه، مهمترین پارامترهایی هستند که باعث ترغیب مردم به سفر می شود و باتوجه به اینکه اکنون این پارامترها وضعیت خوبی  ندارند، معقتدم برای ایام بعد از شیوع کرونا هم سفرها و بویژه سفرهای در قالب تور کمی با تاخیر به وضعیت سابق خود بازگردد.

کرمی تاکید کرد: در مورد گردشگری خارجی هم تا زمان خروج کشورها از وضعیت فعلی بیماری کرونا، این نوع از گردشگری احیاء نخواهد شد و راهنمایان گردشگری کماکان این شرایط کنونی را خواهند داشت.

وی با اشاره به تسهیلات کرونایی که دولت برای حمایت از راهنمایان گردشگری در نظر گرفته، اعلام کرد: راهنمایان گردشگری از تسهیلاتی که دولت برای حمایت از آنها در نظر گرفته چندان استقبالی نکردند، چراکه این تسهیلات حدود ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است، درحالیکه هیچکدام از آنها درآمدی ندارند که بخواهند اقساط آن را بازپرداخت کنند و بیشتر به باری روی دوششان تبدیل می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه در ادامه به در پیش بودن تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اخیرا مسئولین کشوری بحث هایی مطرح می کنند که مسافرت های نوروزی باید در قالب تورها باشد و مسافرت های جاده ای محدود شود که اگر این امر اجرایی شود می تواند برای راهنمایان گردشگری یک اتفاق خوشایند باشد.

وی باتاکید براینکه این سیاست باید در آینده هم دنبال شود، اظهار کرد: باید مردم را تشویق کنیم که دیدگاه خود را درباره سفر عوض کنند و بیشتر به دنبال سفرهای علمی باشند،  چراکه در این نوع از سفرها یک راهنما در تورهای گردشگری حضور دارد که اطلاعات لازم را  درباره هر مقصد در اختیار گردشگر قرار می دهد و از طرف دیگر خاطرات بیشتری برای گردشگر در این سفرها رقم می خورد.

کرمی در ادامه به معضلی که از سالهای پیش تا به امروز که بیماری کرونا همه جا شیوع پیدا کرده و دامن راهنمایان گردشگری را گرفته نیز اشاره کرد و گفت: بارها از اداره کل میراث فرهنگی درخواست کرده ایم و با آنها مکاتبات زیادی را داشته ایم که جلوی تورهای غیرمجاز را بگیرند، اما تاکنون به هیچکدام از این مکاتبات پاسخی نداده اند.

وی تصرحی کرد: حضور یک راهنما در همه تورهای گردشگری الزامی است، اما متاسفانه گاها می بینیم که حتی آژانس های مجوزدار هم در تورهایشان از راهنمایان گردشگری استفاده نمی کنند که این موضوع کاملا غیرقانونی است.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه تاکید کرد: در استان کرمانشاه حدود ۹۰ راهنمای گردشگری داریم که از این تعداد حدود ۶۰ نفر فعالند و می توان در تورهای گردشگری از آنها استفاده کرد، اما متاسفانه شاهد این اتفاق نیستیم.

وی در ادامه از به ثمر رسیدن تلاش های چندساله برای بیمه شدن راهنمایان گردشگری هم خبرداد و گفت: خوشبختانه با حمایت کانون راهنمایان کشور، بیمه راهنمایان گردشگری در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته شده که در گام اول برای دو هزارنفر از حدود ۱۰ هزار راهنمای گردشگری کشور بیمه برقرار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.