تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:30
74 بازدید
کد خبر : 189151

فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان افتتاح شد

فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی عملیات اجرایی طرح آبرسانی پایدار به منطقه عشایری خواجه منجیکوه اسفند سال ۹۸ شروع شد و فاز اول این طرح در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید. مهدی عصمتی‌پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی امروز  دوشنبه ۲۰ بهمن در این آیین که با حضور رئییس سازمان عشایری کشور بود، گفت: پروژه انتقال آب خواجه منجیکو نهبندان

فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی عملیات اجرایی طرح آبرسانی پایدار به منطقه عشایری خواجه منجیکوه اسفند سال ۹۸ شروع شد و فاز اول این طرح در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

مهدی عصمتی‌پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی امروز  دوشنبه ۲۰ بهمن در این آیین که با حضور رئییس سازمان عشایری کشور بود، گفت: پروژه انتقال آب خواجه منجیکو نهبندان در سه فاز با اجرای ۸۱ کیلومتر لوله‌گذاری تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه ۱۴ محله عشایری با جمعیت ۲۸۰ خانوار و ۱۵۰۰ نفر همچنین ۱۴ ۱۵۰۰ راس دام را پوشش خواهد داد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: برای فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

عصمتی‌پور ادامه داد: : این پروژه با هدف تامین آب شرب انسان و دام با توجه به کمبود آب شدید در این منطقه و ایجاد اشتغال پایدار، افزایش محصولات دامی و امنیت مرزها در حال اجرا است که تاکنون ۲ فاز آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که در قالب تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش درح و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه توسط این دستگاه معین تامین شده است.

عصمتی پور حفر یک حلقه چاه، اجرای مخزن ٢٠٠ متر مکعبی، سه مخزن ۱۰۰ متر مکعبی، چهار مخزن ۵۰ متر مکعبی، ۲ باب مخزن ۳۵ متر مکعبی، سه باب مخزن ۱۰ متر مکعبی، احداث ساختمان کلرزنی، تهیه و نصب آب شیرین کن، ۱۵۰ باب حوضچه شیرآلات و پنج باب ایستگاه پمپاژ را از جمله مشخصات فنی این طرح ذکر کرد.

رییس سازمان امور عشایر ایران شامگاه یکشنبه۱۹ بهمن برای انجام سفری ۲ روزه وارد بیرجند شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.