تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 15:26
63 بازدید
کد خبر : 167359

ماهانه ۲۵ هزار قلم انسولین بین بیماران دیابتی متقاضی توزیع می‌شود

ماهانه ۲۵ هزار قلم انسولین بین بیماران دیابتی متقاضی توزیع می‌شود

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ماهانه ۲۵ هزارقلم انسولین بین بیماران دیابتی متقاضی توزیع می‌شود. دکتر محسن اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث داروی انسولین کمبود کشوری وجود دارد و خوشبختانه در لرستان با مدیریت این موضوع برای بیماران دیابتی انسولین به اندازه کافی وجود دارد. وی اضافه

ماهانه ۲۵ هزار قلم انسولین بین بیماران دیابتی متقاضی توزیع می‌شود

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ماهانه ۲۵ هزارقلم انسولین بین بیماران دیابتی متقاضی توزیع می‌شود.

دکتر محسن اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث داروی انسولین کمبود کشوری وجود دارد و خوشبختانه در لرستان با مدیریت این موضوع برای بیماران دیابتی انسولین به اندازه کافی وجود دارد.

وی اضافه کرد: افراد متقاضی با ثبت کدملی خود در سامانه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارو مورد نیاز را دریافت می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ماهانه ۲۵ هزار قلم انسولین بین بیماران دیابتی متقاضی توزیع می‌شود که نسبت به سال گذشته  امسال ۵۰ هزار قلم سهمیه اضافه برای استان دریافت کردیم.

اسدبیگی با بیان اینکه برندها و کارخانجات تولید انسولین متفاوت است، اظهار کرد: برخی از مردم به دنبال برند خاص و خارجی هستند که برخی از آنها تحت ثاتیر تحریم قرار گرفته و برای واردات آن با مشکل مواجه هستیم و یا با تاخیر دریافت می‌شود و این مساله‌ای کشوری است و تنها مختص لرستان نیست.

وی با بیان اینکه انسولین انواع مختلفی دارد که ویال‌های انسولین و نوع NPH آن در کشور و استان به وفور وجود دارد، عنوان کرد: یکی سری قلم انسولین خارجی لانتوس «LANTUS» وارداتی است که متقاضی زیادی دارد اما به دلیلی تحریم و قیمت ارز واردات آن مشکل است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد صادر کننده انسولین است، عنوان کرد: اثربخشی برند ایرانی و خارجی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باهم متفاوت است و اینگونه نیست که اثربخشی نداشته باشند.

اسدبیگی تصریح کرد: ما مسئول تجاری سازی و تولید یک کارخانه خاص نیستم بلکه هدفمان این است همه در بازار دارویی باشند و چندین برند هم سفارش می‌دهیم تا این دارو به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی در خصوص داروی بیماران خاص با بیان اینکه در این شرایط کرونایی داروی بیماران خاص براساس پرونده‌ای که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارند بین آنها توزیع می‌شود، گفت: بیماران هموفیلی، دیالیزی، ام اس، پیوندی و … جزو بیماران خاص هستند که داروهای آنها متفاوت است و بسته به نوع بیماری هر کدام از آنان داروی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ بیمار خاص در استان داریم که داروی خود را از طریق این معاونت تهیه می‌کنند، بیان کرد: تمام این داروهای تحت پوشش بیمه هستند و براساس پرونده بین آنها توزیع می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.