تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 11:56
37 بازدید
کد خبر : 171881

مرگ “خاموش” ۱۰ کرمانشاهی!

مرگ “خاموش” ۱۰ کرمانشاهی!

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در هشت ماهه امسال خبر داد. دکتر سلیم خانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر صعودی موارد ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سالهای اخیر گفت: متاسفانه هرساله علی رغم هشدارهای بسیار شاهد افزایش مسمومیت

مرگ "خاموش" 10 کرمانشاهی!

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در هشت ماهه امسال خبر داد.

دکتر سلیم خانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر صعودی موارد ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سالهای اخیر گفت: متاسفانه هرساله علی رغم هشدارهای بسیار شاهد افزایش مسمومیت ها و موارد فوت با گاز منوکسیدکربن هستیم.

وی از فوت ۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این تعداد در حالیست که امسال با گذشت هشت ماه از سال ۱۰ نفر فوتی با گاز منوکسیدکربن داشته ایم.

خانی گفت: اوج فوتی های ناشی از گاز منوسیدکربن در زمستان و در زمان برودت هوا است و هنوز چهار ماه سرد سال باقی مانده و پیش بینی می شود شاهد افزایش فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: متاسفانه آنچه عجیب است این است که فوتی ها در این زمینه مربوط به قشر متوسط به بالای جامعه بوده و افرادی هستند که سواد کافی در زمینه رعایت مسائل ایمنی را دارا هستند، بطور مثال یک مورد خانواده فرهنگی داشتیم که معلم بودند و هرچهار نفر اعضای خانواده دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده بودند.

خانی گفت: عمده موارد مسمومیت ناشی از این گاز به دلیل عدم رعایت ایمنی در نصب وسایل گاز سوز است و نیاز است که مردم در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه این گازبدون رنگ و بو و عملا بدون علامت است و همین خطر مسمومیت با این گاز را تشدید کرده است.

این مسئول افزود: گاز منوکسیدکربن می تواند به سرعت جایگزین اکسیژن در خون شده و فرد را با کمبود اکسیژن مواجه کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه مرگ با این نوع گاز نوعی مرگ لذت بخش است، چرا که فرد در اوایل آن احساس خوشایندی دارد و اصلا متوجه نمی شود که مسموم شده است و بنابراین هیچ واکنشی نشان نمی دهد و زمانی که مسمومیت تشدید شود فرد دیگر توانی برای فرار از آن مکان ندارد.

وی افزود: متاسفانه از طرفی عمده افراد در خواب دچار مسمومیت با این نوع گاز می شوند و همین امر موجب می شود که بسیاری از آنها جان خود را در خواب از دست بدهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: همین بی علامت بودن و همین شیوه مرگ است که مونوکسیدکربن را به “قاتل خاموش” تبدیل کرده است.

خانی از تمام افراد خواست که حتما از وسایل گرمایشی استاندار استفاده کرده و حتما در نصب آن از افراد متخصص و خبره استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.