تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 17:29
48 بازدید
کد خبر : 156653

نشاط اجتماعی جوانان را در برابر خطرات اجتماعی واکسینه می کند

نشاط اجتماعی جوانان را در برابر خطرات اجتماعی واکسینه می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نشاط اجتماعی می تواند جوانان ما را در برابر خطراتی که از طرف جامعه آنها را تهدید می کند واکسینه کند. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نشاط اجتماعی می تواند جوانان ما را در برابر خطراتی که از طرف جامعه آنها را تهدید می کند واکسینه کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوبی در استان در سال ۹۷ انجام شده است، افزود: اقداماتی که در حوزه مسائل اجتماعی انجام می شود، باید برای جامعه هدف که تمامی مردم را شامل می شود، نتایج عینی و ملموس داشته باشد و خوشبختانه طبق برآوردهای وزارت کشور، استان مرکزی در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که مطمئنا توانسته است بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح پیشنهادی شورای اجتماعی کشور مبنی بر اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه توسط دستگاه های اجرایی سراسر کشور، اضافه کرد: این بسته پیشنهادی مبنای کار ما در سال ۹۸ خواهد بود، اما اجرای این طرح نیارمند توجه به شرایط اجتماعی خاص حاکم بر جامعه در سال جدید است. متاسفانه هم اکنون در فضای مجازی شرایطی برای افرادی سودجو فراهم شده است و از این طریق با انتشار اخبار بی پایه و اساس، روند رسیدگی به مسائل اجتماعی را کند می کنند.

اکرمی ادامه داد: دشمنان ما برای اینکه شرایط جامعه ما را از حالت عادی خود خارج کنند، هزینه و وقت بسیاری را صرف می کنند و هر زمان سعی دارند تا با انتشار موجی در جامعه، نداشته های ما را بیش از داشته هایمان جلوه دهند. در داخل کشور نیز افرادی دانسته و ندانسته ترویجگر این مسائل هستند و جامعه را با چالش های بسیاری روبرو می کند. وجود چنین شرایطی، وظیفه مدیران جامعه را سنگین تر خواهد کرد.

وی افزایش نشاط اجتماعی در جامعه را راهکاری برای مقابله با هجمه ها و دسیسه های دشمنان دانست و اضافه کرد: وجود چنین شرایطی ما را وا می دارد تا بیش از هر زمان دیگری به اجرای طرح های شورای اجتماعی کشور در استان مرکزی توجه داشته باشیم و هر زمان به دنبال بهانه ای باشیم تا با برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی، مردم را از مشکلاتشان دور کنیم و نوع مواجهه با مشکلات را به آنان آموزش دهیم.

اکرمی بر لزوم برگزاری برنامه های  فرهنگی و اجتماعی در راستای افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد و گفت: این برنامه ها باید به صورت مستمر و اثر بخش برگزار شوند و نباید منتظر مناسبت خاصی برای اجرای چنین فعالیت هایی باشیم. در دانشگاه ها و مراکز آموزشی باید به مباحث نرم افزاری توجه بیشتری داشته باشیم و با انجام اقدامات پیشگیرانه، خود را از صرف هزینه های هنگفت برای رفع مشکلات ناشی از عدم برگزاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بی نیاز کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر متذکر شد: نشاط اجتماعی جوانان ما را در برابر خطراتی که از جانب جامعه آنها را تهدید می کند، واکسینه می کند و ما باید با استفاده از تمام ظرفیت های مختلف کشور و استان مرکزی برای افزایش سطح نشاط اجتماعی در جامعه استفاده کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: انسان در کنار رفع تمامی نیازهای خود، باید به تفریح و ایجاد نشاط در جامعه اهمیت بدهد و بدانیم که دلیل اصلی بروز افسردگی در جامعه، عدم استفاده از داشته ها و ظرفیت های موجود است. تمامی دستگاه های اجرایی استان موظف هستند تا در جهت افزایش سطح نشاط اجتماعی در جامعه با استفاده از امکانات موجود، نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه هایی همچون خانواده شاد توسط صدا و سیما، جشن پیوندهای بادوام توسط بهزیستی، پیام های نشاط و امید با همکاری شهرداری، مدرسه شاد توسط آموزش و پرورش و… از جمله اقداماتی هستند که می توانند تاثیر بسیار زیادی در افزایش نشاط اجتماعی در جامعه داشته باشند.

اکرمی بر برگزاری فعالیت های فرهنگی خلاقانه و نوآورانه تاکید و گفت: دستگاه های اجرایی باید از برگزاری فعالیت های تکراری و عامیانه خودداری کنند و برنامه های خود را با پشتوانه فکری قوی، به سمت و سویی هدایت کنند که بیشترین تاثیر را بر جامعه هدف داشته باشد. مدیری هنرمند است که با استفاده از کمترین امکانات و اعتبارات موجود، با انجام فعالیت های هدفمند بتواند بیشترین تاثیر را بر مخاطبین خود داشته باشد.

وی ایجاد مهربانی در جامعه را از اصلی ترین شروط دستیابی به اهداف و خواسته های از پیش تعیین شده دانست و افزود: ما باید برای ترویج مهربانی در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و بدانیم که به یقین عدم مهربانی در بین سیستم های ادارای، از اصلی ترین دلایل ناکامی در پیشبرد اهداف و امورات محسوب می شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از کارهای جزئی می توانند در روحیات مردم بسیار تاثیرگذار باشند، اما باید تا آنجایی که امکان دارد از دولتی کردن این برنامه های فرهنگی خودداری کرد و انجام امور مربوطه را به خود مردم واگذار کرد. دولت در کنار اجرای این برنامه های مردمی، در صورت نیاز حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد امکانات موجود در جامعه، پاسخگوی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند، گفت: بسیاری از این فعالیت ها به اعتبارات چندانی نیاز ندارند، اما با این حال می توانند سهم زیادی در افزایش نشاط اجتماعی در جامعه داشته باشند. استان مرکزی دارای پتانسیل و ظرفیت های بسیاری است اما متاسفانه به خوبی به مردم کشور شناسانده نشده است و امیدواریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی و آگاهی بخشی هرچه بیشتر مردم نسبت به ظرفیت های استان، شاهد سالی متفاوت در استان مرکزی باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.