تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 12:35
128 بازدید
کد خبر : 132418

ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است/ تعلیق عضویت دمشق در اتحادیه عرب دائمی نیست

ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است/ تعلیق عضویت دمشق در اتحادیه عرب دائمی نیست

دبیرکل اتحادیه عرب در دهمین سالروز وقوع بحران سوریه، وضعیت این کشور را بحرانی و آن را زخمی باز در قلب ملت عرب دانست. به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت، ابعاد انسانی، استراتژیک و امنیتی بحران سوریه سراسر منطقه عربی بخصوص شرق آن را تحت الشعاع قرار داده

ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است/ تعلیق عضویت دمشق در اتحادیه عرب دائمی نیست

دبیرکل اتحادیه عرب در دهمین سالروز وقوع بحران سوریه، وضعیت این کشور را بحرانی و آن را زخمی باز در قلب ملت عرب دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت، ابعاد انسانی، استراتژیک و امنیتی بحران سوریه سراسر منطقه عربی بخصوص شرق آن را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود، متاسفانه هزینه انسانی بحران سوریه چشمگیر است چرا که عملا نیمی از مردم این کشور آواره شده، حدود ۲.۴ میلیون کودک آموزش نمی بینند و اقتصاد آن در وضعیت اسفناکی قرار دارد. هرچند عواقب انسانی بحران آوارگان تنها بر دوش سوریه نیست و تعدادی از کشورها از جمله کشورهای عربی و در راس آنها اردن و لبنان میزبان میلیون ها آواره هستند در حالی که خود لبنان در شرایط اقتصادی و سیاسی بدی قرار دارد.

ابوالغیط گفت، سوریه کشور بنیانگذار در اتحادیه است و ماهیت عربی آن محل بحث نیست و حاکمیت و استقلال آن مانند کشورهای عضو اتحادیه رکنی مهم در امنیت ملی عربی محسوب می شود و تعلیق عضویتش در اتحادیه دائمی نیست و باید به این فکر کرد که چگونه می توان به سوریه کمک کرد.

وی از دولت و مخالفان سوریه خواست فراتر از منطق غالب و مغلوب بیندیشند چرا که نمی توان به بهای از دست دادن وطن، جنگ را خرید.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.