تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:00
134 بازدید
کد خبر : 191196

افتتاح صندوق خُرد زنان با اشتغالزایی برای ۳۰ بانوی “جیجان‌کوه”

افتتاح صندوق خُرد زنان با اشتغالزایی برای ۳۰ بانوی “جیجان‌کوه”

ایسنا/همدان امروز ‌یکشنبه ۱۹ بهمن ماه‌ همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر صندوق خُرد بانوان روستای جیجان‌کوه شهرستان تویسرکان توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان افتتاح شد. مسعود اکبری، مدیر اداره جهادکشاورزی تویسرکان در این آیین گفت: این صندوق با مبلغی افزون بر ۵۵ میلیون تومان که ۵۰ میلیون تسهیلات ارزان قیمت توسط جهادکشاورزی

افتتاح صندوق خُرد زنان با اشتغالزایی برای ۳۰ بانوی "جیجان‌کوه"

ایسنا/همدان امروز ‌یکشنبه ۱۹ بهمن ماه‌ همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر صندوق خُرد بانوان روستای جیجان‌کوه شهرستان تویسرکان توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان افتتاح شد.

مسعود اکبری، مدیر اداره جهادکشاورزی تویسرکان در این آیین گفت: این صندوق با مبلغی افزون بر ۵۵ میلیون تومان که ۵۰ میلیون تسهیلات ارزان قیمت توسط جهادکشاورزی و پنج میلیون توسط مسئول صندوق تأمین شده، با اشتغالزایی برای ۳۰ نفر از بانوان روستا به بهره برداری رسیده است.

در ادامه برنامه های افتتاح پروژه در شهرستان تویسرکان، پنجمین خانه هلال در روستای جیجان کوه با هدف آموزش‌های امدادی در روستا به عنوان بازویی برای جمعیت هلال احمر شهرستان در بحران ها و حوادث افتتاح شد.

همچنین شرکت تعاونی منبت تک ساز اشترمل با هفت نفر عضو و اشتغالزایی پنج نفر در ۱۴۰ مترمربع در ناحیه صنعتی اشترمل با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون تومان با تولید ظرفیت اسمی ۲۰۰ سرویس مبل در سال(۱۶ سرویس در ماه) افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

۳۱۳ بسته حمایتی توسط مرکز نیکوکاری قائم(عج) تویسرکان شامل برنج، روغن، ماکارونی و ‌گوشت به ارزش تقریبی هر بسته حدود ۳۰۰ هزار تومان و با ارزش کلی تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان شهرک‌ قائم(عج) توزیع شد.

افتتاح ۱۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد تویسرکان

در ادامه ۱۶ واحد مسکونی ساخته شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مددجویان تحت پوشش تحویل شد، ارزش ریالی این واحدها افزون بر دو میلیارد تومان عنوان شد که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته و تجهیز شده که مبلغ ۳۰۰ میلیون از این اعتبار را مجموعه صنعتی گلرنگ پرداخت کرده و متراژ کل  این واحدها ۱۰۲۰ مترمربع است.

در همین روز کلنگ ساخت پروژه سفال سازی رضا قلخانباز نیز با اعتباری حدود یک میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۵ نفر با مساحت ۲۰۰ مترمربع در فرسفج به زمین زده شد. شهر فرسفج از دیرباز مهد هنر سفالگری در شهرستان تویسرکان بوده که طی زمان این هنر به دست فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه با کمک میراث فرهنگی و ‌تشویق جوانان این هنر در حال احیاء است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.