تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 17:06
77 بازدید
کد خبر : 169557

دستفروشان هرسین ساماندهی می‌شوند

دستفروشان هرسین ساماندهی می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه فرماندار هرسین گفت: سه مکان مناسب به منظور ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد شهر هرسین معین شده است.  عبدالله کنجوریان در نشست ساماندهی دستفروشان،  اظهار داشت: سد معبر و معضلات ایجاد شده توسط دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد سالهاست گریبانگیر شهر هرسین شده و در گذر زمان این معضل ابعاد جدیدی از

دستفروشان هرسین ساماندهی می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه فرماندار هرسین گفت: سه مکان مناسب به منظور ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد شهر هرسین معین شده است.

 عبدالله کنجوریان در نشست ساماندهی دستفروشان،  اظهار داشت: سد معبر و معضلات ایجاد شده توسط دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد سالهاست گریبانگیر شهر هرسین شده و در گذر زمان این معضل ابعاد جدیدی از آسیب و چالش ها را متوجه این شهر و مردم آن ساخته است و روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد به یک مطالبه عمومی مردم تبدیل شده و با توجه به این خواسته عمومی این‌ مشاغل کاذب با جدیت ساماندهی خواهند شد.

به گفته کنجوریان ایجاد ترافیک سنگین، عدم توجه به حقوق شهروندی، مسدود نمودن پیاده روها، میادین و خیابان های اصلی شهر و آلودگی صوتی بخشی از مشکلاتی است که این مشاغل کاذب شهر هرسین را دچار آن ساخته اند.

وی ادامه داد: بارها مکانی هایی برای ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد در نظر گرفته شده، ولی متاسفانه صاحبان این مشاغل کوچکترین اهمیتی به این موضوع نداده‌اند و همچنان بر قانون شکنی اصرار دارند.

کنجوریان همچنین نسبت به عدم تمکین دستفروشان و وانت بارها به قانون هشدار داد و گفت: صاحبان این مشاغل با توجه به مطالبه عموم مردم باید به مکان های پیش بینی شده که حضور در آن بصورت رایگاناستد منتقل شوند و در صورت عدم توجه به دادستانی معرفی خواهند شد.

فرماندار هرسین گفت: مکان های پیش بینی شده ضمن غرفه بندی از امکانات زیرساختی نیز برخوردار خواهند شد و شخصاً پیگیر موضوعات مربوط به این اماکن خواهم بود.

فرماندار هرسین همچنین از سد معبر ایجاد شده توسط برخی از اصناف به شدت انتقاد کرد و افزود: بصورت مستمر شاهد اعتراض مردم خصوصاً بانوان هرسینی در فضای مجازی نسبت به این موضوع هستیم و حتی مراجعات مکرری در این خصوص به فرمانداری انجام می شود و شاهد نگرانی شهروندان در خصوص سد معبرهای ایجاد شده هستیم.

کنجوریان تصریح کرد: پیاده رو محل عبور مردم است و مکانی برای تبلیغ و یا فروش کالای اصناف نیست.

وی خاطر نشان کرد: سد معبرهای ایجاد شده در شهر هرسین بزودی و با کمک دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره صمت رفع خواهند شد.

فرماندار شهرستان هرسین اظهار داشت: امنیت روانی و آرامش روحی مردم یک شهر که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد نباید تحت تاثیر دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد که تعداد آنها حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر یا خودرو است قرار گیرد.

کنجوریان گفت: طبق تجربیات بدست آمده در شهرهای بزرگ، استقرار ثابت دستفروشان و وانت بارها در اماکن تعیین شده باعث رونق اقتصادی برای صاحبان آن مشاغل و ایجاد یک شغل شناسنامه دار برای آنان  می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.