تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 2:17
50 بازدید
کد خبر : 133233

زراعت چوب در ۶۶۲ هکتار از اراضی آذربایجان غربی

زراعت چوب در ۶۶۲ هکتار از اراضی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۶۶۲ هکتار زراعت چوب در سطح استان انجام شده است. هادی قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: تاکنون زراعت چوب در تمامی شهرستان های ۱۷گانه استان به مساحت ۶۶۲ هکتار انجام شده و این درحالی است که تعهد سازمانی ما ۱۶۸هکتار بوده که نشان می

زراعت چوب در ۶۶۲ هکتار از اراضی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۶۶۲ هکتار زراعت چوب در سطح استان انجام شده است.

هادی قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: تاکنون زراعت چوب در تمامی شهرستان های ۱۷گانه استان به مساحت ۶۶۲ هکتار انجام شده و این درحالی است که تعهد سازمانی ما ۱۶۸هکتار بوده که نشان می دهد بیش از تعهد سازمانی زراعت چوب در استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: چالدران با ۱۵۵هکتار و پلدشت با ۱۲۱ هکتار شهرستان های برتر در زراعت چوب هستند.
قاسمی با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از پر سود ترین تجارت ها محسوب می شود، خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰۰ هکتار صنوبر کاری در استان انجام شده که ۱۰۰۰ هکتار آن به سن بهره برداری رسیده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه منابع طبیعی در راستای زراعت چوب اقداماتی انجام داده است، یاد آور شد: ۱۷۱۹ کیلومتر از نوع بادشکن در حاشیه مزارع شناسایی شده است.
وی یاد آور شد: برای زراعت چوب در استان یک میلیون و ۱۳هزار اصله نهال لازم است که تاکنون ۱۴۰هزار اصله نهال تامین شده  است.
قاسمی اظهار کرد: تاکنون ۴۸۱.۱۱مترمکعب چوب آلات  مکشوفه در استان کشف شده که پیرانشهرو سردشت بیشترین چوب آلات مکشوفه را دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر برخی باغداران با قطع بیش از ۱۲۷ مترمکعب از اراضی باغی خود چوب آلات را به کارخانه های فرآوری شمال کشور ارسال کرده اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.