تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 16:50
113 بازدید
کد خبر : 191134

ماندگاری پایین قضات در استان مرکزی/ کاهش ۲۰ درصدی پرونده های موجود در استان

ماندگاری پایین قضات در استان مرکزی/ کاهش ۲۰ درصدی پرونده های موجود در استان

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با توجه به گرانی مسکن و اجاره، ماندگاری قضات در استان مرکزی پایین است که می طلبد ساخت و ساز منازل مسکونی برای جامعه هدف مدنظر قرار گیرد. حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه ۱۹ بهمن در شورای قضایی استان مرکزی با حضور معاون پشتیبانی، عمرانی و مالی قوه قضائیه

ماندگاری پایین قضات در استان مرکزی/ کاهش ۲۰ درصدی پرونده های موجود در استان

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با توجه به گرانی مسکن و اجاره، ماندگاری قضات در استان مرکزی پایین است که می طلبد ساخت و ساز منازل مسکونی برای جامعه هدف مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه ۱۹ بهمن در شورای قضایی استان مرکزی با حضور معاون پشتیبانی، عمرانی و مالی قوه قضائیه اظهار کرد: در دوران تحول قضائیه و اجرای سند تحول قضایی، نقش معاونت مالی قوه و امور مالی در قوه قضاییه در اجرای سند یک نقش برجسته و محوری است.

وی با بیان اینکه محوریت فعالیت قوه قضائیه افزایش اعتماد عمومی به قوه است، افزود: سفرهای ریاست قوه قضاییه یکی از عواملی است که چراغ امید را در دل مردم زنده نگه می‌دارد و با این سفرها امید در میان مردم افزایش یافته و مردم در پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی مصمم‌تر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به سفر ریاست قوه قضاییه به استان مرکزی در سال گذشته گفت: بسیاری از مصوبات سفر به استان مرکزی انجام شده و انتطار می‌رود در بعد رفع نواقص محرومیت‌های استان مرکزی بیشتر دیده شود.

موسوی اضافه کرد: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که ماندگاری قضات در این استان به دلایل مختلف از جمله مشکل مسکن پایین است در همین راستا استان مرکزی در حوزه ساخت و ساز منازل مسکونی نیازمند یک توجه ویژه است.

وی در خصوص هوشمندسازی قوه قضاییه بیان کرد: طبق گفته ریاست قوه یکی از برنامه‌های اولویت دار در سال جاری دستیابی به قوه قضاییه هوشمند است، استان مرکزی یکی از هشت استانی است که در خصوص سخت افزار دارای مشکل است و محرومیت زیادی نیز در این خصوص دارد که می‌طلبد رفع این مشکلات زیرساختی در اولویت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه دادگستری استان با بیان رشد عملکرد مجموعه ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان تا به امروز بیش از ۲۲۰۰ نفر از زندان‌های استان آزاد شده‌ اند که تنها ۸۵ نفر در پنجشنبه گذشته به مناسبت دهه فجر آزاد و حدود ۸۰۰ نفر به مرخصی اعزام شدند.

موسوی افزود: پرونده‌های وارده به دادگستری استان مرکزی افزایش ۶ درصدی و پرونده‌های مختومه نیز افزایش ۱۰ درصدی داشته که مجموعا ۲۰ درصد کاهش موجودی در مجموعه استان حاصل شده است. در حوزه شورای حل اختلاف نیز ۳۰ درصد پرونده ها ختم به مصالحه می‌شود و پرونده‌ای مربوط به سال ۹۸ وجود ندارد. میزان پرونده‌های باقی مانده تا پایان آبان ۹۹ کمتر از ۴۰۰ پرونده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سند تحول، استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که تحقق این سند را با حساسیت پیگیری می‌کند به طوری که در این راستا کارگروه‌های تخصصی متعددی تشکیل شده، از طرفی اجرایی شدن شعار سال نیز مورد توجه قرار گرفته و  تنش و تجمعی که سبب درگیری دادگستری استان شود در سال جاری مشاهده نشده و حتی پرونده‌های سال گذشته به شایستگی مختومه شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به مصوبات سفر گفت: کمک‌های مالی مصوب شده در مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان مرکزی پس از گذشت حدود دو سال از سفر هنوز به طور کامل پرداخت نشده است که انتظار می‌رود در پرداخت این کمک‌ها تورم‌های حاصل شده نیز لحاظ و به این مبلغ اضافه شود چراکه ارقام واریزی پاسخگو نیست.

به گزارش ایسنا، در ادامه سالن ورزشی اداره کل بازرسی استان مرکزی و سالن ورزشی مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی کوثر دادگستری استان مرکزی افتتاح و ساختمان ناحیه ۲ ثبت اسناد و املاک استان نیز کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.